tisdag 8 januari 2013

Tillbaka till verkligheten...

Självklart så har vi vänt rätt rejält på dygnet och barnen har varit vaken sent på kvällarna hela jullovet och nu var det ju dags att vända lite på det så att man orkar upp till skola och förskola... Tror att alla har precis samma problem... I alla fall så är det anledningen till att det inte blivit något bloggat de senaste dagarna för vi har helt enkelt fått gå och lägga oss med barnen vid 22-tiden för att överhuvudtaget få dem att somna... När och OM man sedan vaknar till efter att legat och sovit i minst en timme så är det ju knappast  så att man har några vettiga tankar i huvudet som man vill blogga om... Dessutom har jag åkt på en dunderförkylning som gör att det i princip droppar från näsan och rinner ur ögonen... Kändes himla onödigt...
Helgen var annars väldigt bra med lite skridskoåkning i Kinnarps på lördagförmiddagen tillsammans med flera av Alice kompisar. Det är alltid så bra när de är flera för då går det mycket bättre och de tänker inte så mycket på att det är tråkigt när de ramlar osv... Sedan åkte jag med en väninna till Butiken i Tenhult. Jag tittade BARA och hade faktiskt inte ens en tanke på att shoppa något... Kändes väldigt bra! Sedan spenderade vi några timmar på Synsam Väster och sedan Synsam Öster för att hon skulle välja nya glasögon. Det är verkligen inte lätt att välja när det finns så mycket fina bågar och även fast det inte alls var länge sedan jag själv köpte nya så blev jag väldigt sugen... Nu är jag själv ju inte typen som väljer länge utan tar alltid "första bästa" och det har ju både sina för och nackdelar... Jag valde ju att gå till SmartEyes denna gång och fick 2 par glasögon för en tredjedel av priset för 1 par på Synsam. Glasögonen tror jag är lika bra men jag vet inte om det är fel modell för mig för de sitter så sjukt dåligt och glider ner hela tiden även fast jag fått dem justerade flera gånger... Kanske är det sant som jag alltid brukar säga att man får vad man betalar för...?
På kvällen var vi bjudna på middag till Gladhs och vi fick anka som jag aldrig ätit tidigare och det var jättegott. Till efterätt fick vi chokladfondant (som jag heller aldrig ätit tidigare) som också självklart var jättegod. Om Linda ska byta bana i livet så borde hon ägna sig åt matlagning/bakning... Igår började ju mitt (kanske) favoritprogram på TV4, Sveriges Mästerkock. Vissa är verkligen jätteduktiga... Jag var också helt förälskad i Hela Sverige Bakar som gick på 7:an i höstas. Tyckte kanske inte att alla var sådär jätteduktiga där och var lite förvånad över hur man kunde misslyckas så men säkert så är det ju mycket svårare att baka framför kameran än i sitt eget kök. Nu menar jag ju absolut inte att jag skulle kunna baka bättre men jag har en del vänner som enligt mig är bra mycket vassare på att baka...
I söndags så badade vi på Rosenlund som båda Alice och Isac älskar... Isac är ju annars lite "svår" att hålla nöjd men bada älskar han verkligen och gillar att "simma" på det djupa med puffar. Alice kämpade på och simmade 50 m bröstsim och 25 ryggsim , "dök" i på det djupa och höll sig flytande i 1 min så hon klarade Järnmärket! SÅ glad över att hon gillar att simma, tekniken är verkligen inte den bästa ännu men hon kämpar... När hon hoppade från 3:an hörde jag en mycket större tjej säga i bakgrunden att om den lilla tjejen vågar så måste jag ju våga... Hon är ju inte så stor lilla skruttan... Hon blev också mätt och vägd när vi var på BVC med Isac häromdagen och hon väger bara 19,5 kg...
Nu ska jag snyta mig... Vi hörs!

Inga kommentarer: