tisdag 9 oktober 2012

Det blev ju inte som jag hade tänkt mig direkt...

Hade ju en vision om glada barn ute i solskenet med färglada höstlöv som fotograferas med toppenbilder som resultat och som jag kan framkalla och sätta på väggarna i hall och sovrum... Alice var jätteglad att ha en kompis att leka med på lördagförmiddagen, vi gick skogspromenad med en hystersikt gallskrikande Isac som vrålade att han absolut ville vara inne och titta på Bilar 2 och absolut inte ha någon jacka på sig... Jag ömsom bar och släpade ner honom i skogen på andra sidan vägen för vi skulle runt den "lilla skogsrundan" som jag kallar den... Vanligtvis så går han den med lätthet för den är både kort och rolig... Det slutade såklart med att jag fick bära hela vägen... Tårarna sprutade så några kort var det inte tal om... På efermiddagen sov han i vagnen medan jag och Alice gick respektive cyklade till Ica... De här piggelinpoängen de samlar i skolan gör det verkligen lättmotiverat till extra promenader och annat... På söndagförmiddagen gick och cyklade vi till Backamo Handelsträdgård som hade hoppborg för barnen och extrapriser för de vuxna... Det blev ett körsbärsträd till framsidan och lite höstfint inne... Sedan var det dags för dans och lite träning... Med andra ord en helt okey helg men inte riktigt som jag hade tänkt mig...

Inga kommentarer: