tisdag 1 januari 2013

Nytt år och nya dagar att fylla...

Jag har de senaste två åren faktiskt gett nyårslöften som jag har hållit... Det första var att gå ner i vikt vilket jag gjorde under 2010 och det andra var att komma igång med träningen vilket jag gjorde under 2011 men nu får det vara nog med prettoinlägg. När jag läser tillbaka i bloggen så handlar det bara om hur himla duktig jag har varit och jag känner inte riktigt igen mig själv i dessa inlägg... Jag har själv helt slutat att läsa bloggar eftersom de flesta bara bloggar om hur fantastiskt duktiga de själva är med träning  och mat och hur fantastiskt duktiga deras barn är och jag känner att jag inte vill ha en sån blogg...
Anledningen till att jag började blogga  2007 var ju inte att jag behöver övertyga mig själv eller andra om vilket "bra liv" jag har... Jag vet ju det själv och bloggen skulle ju istället vara lite som en dagbok att titta tillbaka i om några år och förhoppningsvis ha lite roligt när man tittar på bilder och minns hur man tänkte och vad man gjorde...
Så årets "nyårslöfte" blir att återuppta bloggandet men med en annan inriktning...
När vi ändå är inne på det har med "duktighet" så lovar jag även mig själv att försöka sluta att säga till barnen att de är duktiga hela tiden... Jag avskyr själv när någon säger att jag är duktig för det är enligt mig ett ord som jag typ skulle använda vid hunduppfostran som tex -Sitt! -Duktig pojke! Att säga till barn att de är duktiga för att de äter upp maten etc känns ju egentligen helt bisarrt... Tänk om någon vuxen skulle säga det till en annan vuxen...?
Imorgon är det dags för mig att gå till jobbet igen vilket känns lite konstigt... Ett helt år har gått sedan min föräldraledighet med Isac tog slut... Det har varit ett bra år med mycket roliga saker och vi hoppas på ett minst lika bra år detta året med nya bekantskaper, aktiviteter och resor... Nu ska jag lägga mig för jag är sjukt trött efter ett fantastiskt trevligt nyårsfirande på Grand Hotel Jönköping med god mat massor av champagne långt in på småtimmarna men innan jag somnar ska jag fundera lite mer på vad jag hoppas på under året som kommer... Mer om det imorgon!

3 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

Du är duktig som gått ner 30 kg!! Och du är duktig som bloggar igen ;) haha Jag vill läsa om din vardag' vad ni gör och så... När man inte hinner ses så ofta. Väldens sötaste barn har du ju med så ta kort på dem!!

Kram!! / maria

ullegus sa...

Alla har väl olika mål med sina bloggar. Man skriver om det som ligger en närmast och då blir det ibland lite "duktigt". Jag använder mina mycket som "pysventil". Där skriver jag saker som jag behöver få ur mig, men kanske inte har nägon att säga det till. I början blev det nog också mycket "duktigt", men just då behövde jag peppa mig själv för att orka kämpa på. Nu skriver jag inte ofta, men då blir det oftast funderingar över vad jag kan göra annorlunda eller så. Eller kanske nåt tråkigt inlägg om hur jag inte klarar det jag vill.
I vilket fall som helst så är det kul att läsa det su skriver. Och jag håller med föregående talare, dina barn är jättesöta!

Josefin sa...

Självklart har du rätt Ulrika!! Man kan ju ha olika bloggar... Om man har en blogg om träning och viktminskning så ska man naturligtvis skriva om det för att peppa sig själv och andra men när man har en dagboksblogg och allt man skriver om är träning etc så blir det liite tröttsamt och jag blir lite irriterad på "skrytet" som jag egentligen mest tror på att man försöker övertyga sig själv att träning inte är så hemskt och tala om för alla hur duktig man är... Så tyckte jag nämligen att det lät i min egen blogg när jag läste igenom den och jag har sett en hel del andra liknande... Toppen att du fortsätter med LCHF!!! Vi hörs snart!
Kram