söndag 25 mars 2012

Skenet bedrar...

Ja idag blev vi grundlurade av solskenet och gav oss iväg på tipspromenad med alldeles för lite kläder på... Barnen frös väl knappast men jag var som en isbit... Det där stora blå och väldigt kalla vattnet har en förmåga att verkligen kyla ner vinden... Vi var långt ifrån ensamma att gå runt och småhuttra... Men en promenad med goda vänner är alltid trevligt! Gräddade sen ett jättelass våfflor som avnjöts på altanen. Eller avnjöts och avnjöts... Det måste nog anses vara en sanning med modifikation... Råkade Googla upp ett riktigt skitrecept av Leila på våffelsmet så våfflorna blev allt annat än bra. Jag var tvungen att äta en i rena ilskan... Tyvärr eller kanske som tur är så kände jag inte hur det smakade eftersom jag nästan helt tappat både lukt och smaksinnet sedan 4-5 dagar... Jag är inte ens förkyld men om jag känner efter riktigt ordentligt så har jag kanske pyttelite ont på något litet ställe långt bak i halsen... Skumt??? Även idag hade vi flera av Alices kompisar här hemma men inte ens de gillade våfflorna... Misslyckat... :-( Eftermiddagen blev ju i alla fall riktigt varm och solig och det blev ganske många koppar kaffe på altanen (medans barnen lekte och hade jätteroligt) eftersom nattens icke-existerande sömn började göra sig påmind... Gjorde sedan en god fiskrätt som kan varieras i det oändliga beroende på vad man har i kylskåpet. Grunden är dock fryst bladspenat i botten på en form, fisk som toppas med en stor burk crème fraîche smaksatt med vad man gillar (idag blev det lax och i crème fraîchen hade jag röd pesto och fetaost) Det hela toppas med lite riven ost och sedan in i ugnen i ca 30 min. Såsigt och gott med lite sallad till och perfekt att ha i matlådan dagen efter... Receptet är från Anna Halléns LCHF för kvinnor även om jag modellerat om lite... Nu borde jag sovit för länge sedan men det är ju rätt mysigt att ligga i sängen med iPaden medan D småsparkar

Inga kommentarer: