lördag 24 mars 2012

En helt underbar vårdag...

Ja vilken dag det har varit... Det finns nog inget som går upp mot den där första riktigt varma vårdagen då man kan sitta ute i kortärmat hela dagen och det känns som mitt i sommaren men man njuter mycket mer eftersom man vet att det nästan lika gärna kunde snöa... Vaknade tidigt, Isac var pigg redan vid 6 och det var väl kanske inte toppenroligt men vi kom illa fall igång med dagen ordentligt eftersom vi hade ätit frukost, plockat bort och klätt på oss innan 8... Jag började med att rensa och klippa bort allt gammalt i våra perennrabatter. Det är egentligen det roligaste trädgårdsarbete som finns för det blir en sån enorm skillnad och det är så roligt att se de små stjälkarna som spirar under allt bös...
Redan igår hade jag förberett och varit på Blomsterlandet och handlat en hel massa tete á tete, penséer, pärlhyacinter och annat vårigt att plantera i krukor. Tror det blev ungefär 15 st totalt... Jag har lite svårt att begränsa mig när jag börjar... Altanen blev sopad och avtorkad och vårfin och sedan åt vi lunch ute. Alice lekte med granntjejerna och senare fick de sällskap av ytterligare 2 grannbarn från ett par kvarter bort så totalt hade vi som mest 7 barn som lekte i trädgården och hade kul! Det är SÅ roligt att ha dem här... Vår tomt är bra för lek och precis bakom den så finns en allmänning där de kan vara och leka i skogen, kanon för att bygga kojor och annat roligt bus. Borta men ändå hemma, alldeles lagom långt när man snart ska fylla 6. Jag putsade fönstren ute och inne medan D tvättade båda bilarna... På seneftermiddagen, när de andra föräldrarna kom för att hämta upp barnen blev det några glas iskallt vitt vin på altanen tillsammans innan det var dags att gå in och laga middag... Det är svårt att toppa en sådan dag men imorgon blir det tipspromenad vid Furuvik och sedan våffellunch på altanen, det kan nog bli ganska bra det med... Nu är det dags för en väldigt tidig kväll... (D sover redan...)

1 kommentar:

Ida F sa...

Låter verkligen som att du haft det underbart!! Kram i