söndag 8 januari 2012

Salahelg...

Det är ju egentligen inte jättelångt att åka men faktiskt så var det ett helt år sedan vi åkte hela familjen... Jag och barnen var ju där på höstlovet men inte D... Alice tittade på 8 avsnitt av förra årets julkalender, Gyllene Knorren och det är nu på hemvägen redan uppe i avsnitt 13... Det har varit lugnt men lite kyligt... -8 till -10!!! Brr... Men tyvärr ingen snö och då känns ju kylan lite bortkastad... Vi hälsade på hos lite vänner (fick bland annat extremt god mat i form av älgfilé) och gick den obligatoriska rundan på stan som avslutades med fika på ett alltid lika lördagsfullt Johanssons...
I morse åkte jag och mamma till mitt förråd där jag inte varit sedan jag träffade D... Herregud vad mycket skräp!!! Vi hittade i alla fall det vi letade efter (och lite annat som kan vara bra och ha) nämligen 4 kartonger fulla med barnböcker... Nu behöver jag aldrig köpa böcker till Alice mer... Vi tog med de 2 kartonger som hade böcker som passar i åldern nu typ Kalle Ankas bokklubb och en massa klassiska sagor och sparade resten med enorma mängder hästböcker till nästa år...

Inga kommentarer: