torsdag 12 januari 2012

Om nya rutiner...

Jag måste säga att det tar ett tag att ställa om sig och familjen till jobboch förskolan 5 dagar i veckan... Jag egentligen har det ju aldrig varit någon rutin eftersom jag inte tidigare har haft två barn som ska vara på förskolan (helst kl 07:00 senast 07:15) och jag sedan ska vidare till jobbet. Att gå upp tidigt är egentligen inte något problem för mig utan det svåra är ju att få alla i familjen att jobba mot samma mål dvs -Ut genom dörren!!! Alice har varit "bortskämd" med att softa till lite Bolibompa medans hon äter frukost och Isac har i princip sovit tills han har vaknat av sig själv... Nu är vi ialla fall D hemma på morgonen tillräckligt länge för att hjälpa till med påklädning etc och det känns väldigt skönt att det inte bara är jag som är världens tjatigaste... Skillnaden om man kommer iväg 7 minuter tidigare eller senare är enorm på grund av trafiken in till stan från Bankeryd så är vi 7 min sena på morgonen så blir jag cirka 25 minuter senare till jobbet... :-(
Isac har inte varit helt nöjd med att bli lämnad på förskolan men det tar inte så lång tid efter det att jag har gått som han blir glad igen och det känns skönt... Smakat på mat har han också gjort och sovit som en liten gris i sin egen vagn som vi tagit med... :-D
Jobbet går bra nu!!! Det är lagom mycket att göra och vi ligger helt i fas. Supergoa kollegor är ju faktiskt det bästa av allt!!!
Den här veckan har jag varit på Atlantis två gånger hittills och idag blir det ytterligare en gång. Det är pass som gäller och jag har provat Body Combat och Body Pump... Det känns som en bra idé att träna på lunchen eftersom min kollega också gör det... På kvällen vill jag vara hemma och umgås med man och barn. Det har varit lite lagom jobbigt och känts helt okey. Jag har absolut inga intentioner att ta i så jag nästan kräks och får blodsmak i munnen utan tycker det är lite småtrevligt med lagom stela muskler dagen efteråt. Det är skönt att känna att jag inte har några extrakilon som jag vill bli av med utan bara bli lite starkare(och kanske fastare)i kroppen. Jag tror inte på att man går ner i vikt med hjälp av träning utan att det handlar helt om vad man stoppar i sig... 61.2 kg stod vågen på häromdagen och det är ju som en lagom vikt till min 173 cm.
Nu är det snart dags för Zumba...

3 kommentarer:

Ida F sa...

Vill berömma dig för din viktnedgåbg! Du har verkligen hittat din grej, grattis!
Skönt att kunna träna på lunchen, där håller jag helt med dig, på kv vill man ju vara med familjen när man är ledig!

Kram i

Sandra sa...

Hej! Jag är ju lite nyfiken på förre och efter bilder på viktminskningen :)
Kram sandra

Fotograferande Maria sa...

Hej!

Du är jätteduktig !!! Träna på lunchen låter kanon. Jag kan tyvärr inte det med min halvtimmes rast. Jag försöker få till mån och to em/kväll. Min viktminskning står helt still och jag tror att när man ska gå ner så mycket som jag behöver jag träna med. Hälsa din mamma grattis !!!

Kram Maria