lördag 14 januari 2012

Att njuta av det goda...

Hittills har denna helg känts som riktigt lyxig... Barnens kära mormor fyllde ju 65 tidigare i veckan och ett av mina nyårslöften var just att vi ska fira även de vuxnas födelsedagar ORDENTLIGT hädanefter... Vi slog på stort med löjromstoast och champagne till förrätt och oxfilé med lite goda tillbehör som varmrätt! Klassiskt eller tråkigt förutsebart?? Mig kvittar det för det var SÅ gott!!! Trött som jag var efter första arbetsveckan på 5 dagar så somnade jag dock i soffan lite tidigare än vad jag hade tänkt mig...
Nu är vi på väg hem i bilen från Disney on Ice i Göteborg. Jättetrevligt... Alice var supernöjd! Rolig och proffsig show men de tar ju hutlöst betalt för allt som säljs runt showen... 90 spänn för popcorn och samma pris för slushie (färgat och sockrat vatten) i en prinsesskopp...! Tack men nej tack... Vad vi gärna däremot handlade efteråt var goda ostar, tapas och annat från Ica Focus, Sveriges bästa mataffär att ha till lite Lördagsmys...
Det är skönt att D och jag är så lika när det gäller att njuta av mat, vin och annat gott... Det är ett enkelt val att satsa på sådant i stället for tex dyra designprylar till huset o.dyl.... Upplevelser är också en sak jag vill prioritera mer och vi har beslutat att verkligen dra ner på onödiga saker och dyra leksaker för att istället kunna göra roliga saker tillsammans med hela familjen... Alice har bestämt att höstens resmål ska bli Kreta... Det låter som ett bra förslag men vi har inte bokat ännu...
Tack för snälla kommentarer i förra inlägget! Jag ska se om jag kan hitta någon "före" bild... Jag var ju inte så sugen på att vara med på kort då som ni förstår...

Inga kommentarer: