tisdag 17 januari 2012

Lugnet före (snö)stormen...?

Det går bra nu... I alla fall på morgnarna! Barnen har varit SÅ duktiga att komma upp ur sängarna och klä på sig utan att det är alltför mycket ledsna miner... Jag själv är ju inte heller vrållycklig över att gå upp 05:30 men kommer man väl upp så är det ju faktiskt helt okey... I morse var vi nästan lite tidiga till förskolan... :-O Isac var inte ledsen alls när jag gick och det kändes bra, det var dessutom en av pedagogerna som han inte känner särskilt väl som öppnade idag men det gick toppenbra ändå... :-D Jag längtar verkligen till våren nu... Det känns som om det lika gärna kan kvitta med denna vinter... Det är hopplöst att hitta bra utekläder för detta väder... Viking Goretex blir blöta när de används som gummistövlar och de fodrade gummistövlarna känns på gränsen till för kalla när det är några minusgrader på morgonen. Köpte ju ny Didriksson-overall för någon vecka sen men den har redan börjat gå sönder nere vid fötterna för den nöts mot asfalt och grus, inte snö som den är gjord för... Vantarna blir genomsura eftersom det är blött, blött, blött i sandlådan och sedan ramlar de av när man väl har krånglat på dem... SUCK!!!! Jag älskar vinter med snö men detta kan som sagt lika gärna vara...
Just nu har vi det relativt lugnt på jobbet med... Ja vi har ju fullt med patienter så klart men jag har hunnit med allt som ska göras så bra och det känns så skönt att vara i fas och inte behöva jäkta för att allt ska hinnas med...
D åkte till Tyskland idag för någon mässa och blir borta tills på fredag men jag har ju sällskap och hjälp av mamma denna vecka så det känns lyxigt...
Tränade igår igen på ett pass som hette CXWORX. Kändes helt okey... Konstigt nog har jag inte samma massiva träningsvärk som efter förra veckans måndagspass men jag kanske gjorde lite fel...? Jag får ta i lite mer på onsdag istället...
Sa jag att vi åkte skridskor i söndags??? Det gjorde vi i alla fall på Vapenvallen i Huskvarna och till och med jag lånade D´s skridskor en liten stund på slutet för att prova... Trodde att jag skulle vara mycket sämre än vad jag faktiskt var så det var riktigt roligt... Alice klarade sig riktigt bra mot slutet så jag tror vi ska åka till helgen också så hon hinner lära sig. Vapenvallen är bra för där får man INTE åka med klubba på lör- och söndag förmiddagarna. Det är ju mycket bättre om de lär sig utan och om "alla andra" har klubbor så lär det ju bli tjat om det...
Idag ska jag äta lunch ute med mamma... Undrar var vi ska gå??? (ska blir lite skönt att äta ute utan barnen, även om det bara är lunch... ;-)

Inga kommentarer: