torsdag 1 december 2011

Nattsudd och julklappstips....

I två nätter så har nu den lille terroristen hållit oss vakna mestadels... Detta är något helt nytt för oss som i princip aldrig har haft sömnstörda nätter och det är inte roligt. Jag tror nog att problemet ligger i att han äter lite för dåligt om dagarna, vaknar och är hungrig och sedan när han fått "välling" så har han svårt att somna om och är extremt känslig för ljud och vi har ett golv som knarrar som jag vet inte vad... Svårt att veta vad man ska göra... han blir ledsen om man inte plockar upp honom och om man gör det så är han jätteglad och busig och vill leka... Igår orkade vi inte ta oss till förskolan utan hade en riktig slappardag hemma om man bortser från de enorma mängder disk som jag diskade... Diskmaskinen har nämligen valt att börja läcka kopiösa mängder vatten och bör således inte användas... Naturligtvis så var den sprängfylld med gammal disk som det bara var att plocka ur och diska för hand... Ny diskmaskin är beställd... SÅ sura pengar... Den gamla var dock gammal och av ett riktigt lågprismärke så det var väl egentligen bara en tidsfråga... Idag lyckades vi dock ta oss till förskolan och lite mer inskolning. Vi gick med in idag och ÅHH vad Isac trivdes. Han satt med de andra barnen runt bordet och åt frukt och smörgås som om han aldrig gjort annat, tvättade händerna i pyttelilla tvättstället alldeles själv och lekte sedan och härjade runt som om jag inte fanns... När vi åkte hem så somnade han på två röda sekunder i bilen så liite jobbigt var det nog med alla nya intryck...I morgon är vi ju lediga men på tisdag ska han lämnas en liten stund... Jag tror det kommer gå jättebra!!!
I går hade jag hösten/vinterns sista House of Lola-visning tror jag... Jättemysigt och nu ser jag verkligen fram emot vårens kollektion som kommer att börja säljas den 1 feb. Vill du boka in en visning då så passa på och gör det innan 15 december så får du 100 kr extrarabatt som värdinna!!! Nu har vi öppnat första luckan i vår adventskalender med nya superfina erbjudanden varje dag tom 14 dec... Spännande!!! När jag kom hem så hade tomten tyvärr inte slagit in alla paketen till adventskalendern till Alice och Isac så jag fick göra det själv... Det är ju superkul men jag var lite seg vid 23:30 tiden när jag var färdig... Alice blev väldigt glad för det första paketet som var Bamses Skola -Lär dig klockan. Imorgon är det Isacs tur... Vi kör varannandagsprincipen, tycker det känns galet att köpa så mycket saker och dessutom så är det ju väldigt nyttigt att lära sig att vänta på sin tur... Paketen är lite blandade med kläder från House of Lola (såklart), pyssel och böcker... Isac får också någon bok med ljud och lite kläder... Svårt att köpa så det inte blir en massa "skräp men ändå inte FÖR dyrt. De "riktiga" julklapparna är ännu svårare... Ja inte till Isac för där finns det ju hur mycket roligt som helst (spis, bondgård, garage) men till Alice som börjar blir lite mer "kräsen"... När hon tittar i leksakskataloger så vill hon ha allt prinsessigt och rosa och glittrigt med ponnyer och hamstrar och jag vet inte vad men jag är nästan 100% säker på att hon tycker att de sakerna är roliga i max 2 veckor och då känns det så tråkigt. Hon ska få ett jättepaket med riktiga scrappsaker från Hildas Rum i Tenhult och sedan har vi köpt biljetter till Disney on Ice i Göteborg i januari... Jag skulle vilja komma på något mer lite större...? Vad får era barn i julklapp?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad menar du med "större" julklapp? Det är väl en jättegrej för en liten tjej att gå på Disney on ice OCH få ett stort paket scrap-saker!?! Många barn kan inte få i närheten av det...

Karin sa...

Alicia ska oxå få en sådan biljett! Tror det kommer bli toppen! Passar på att ta en hel mor-o-dotter-helg i Gbg när vi ändå är där. Tror det kommer uppskattas mkt! Vi ska gå den 15 januari!

Prenumeration på tidning/ bokabonnemang är en annan bra grej som räcker lääänge!

Kram!

Anonym sa...

Hej!

Vad trist med diskmaskinen :( När går ni på disney? hade gärna hängt med!

J får 2 olika paket med geomag Sånna magnetstavar och kulor. LEGO med.

Kram / Maria
http://www.mariasdagbok.blogspot.com/