tisdag 29 november 2011

Min stora lilla pojke...

Idag var första dagen på Isacs inskolning på Strandängens Montessoriförskola. Vi var bara där en ganska kort stund och ute. Han har ju varit med så många gånger innan att han säkerligen inte märkte någon skillnad på denna gången och de andra gångerna då vi bara hämtat Alice men det kändes ändå lite speciellt. Imorgon ska vi vara inne lite också och sedan ska vi prova att lämna honom en stund så får vi se... Några tårar blir det nog men det ordnar sig...i har världens bästa förskola så jag är inte orolig! Han har även börjat så smått med lite andra ord än bara mamma och pappa nu. -Byggare Bob!, -Borta!, -Öppna! Och han kan nu även faktiskt tala om att han heter Isac. Har en känsla av att det bara kommer att forsa ord ur munnen efter några månader på förskolan...
Annars så har vi inte gjort så mycket annat än adventspyntat (som nästan är roligare än julpyntet). Det blev väldigt många adventsstakar och jag har lite problem med var jag ska ställa dem så att inte Isac ska nå dem... I helgen som var hade vi gäster både fredag och lördag. ALLTID lika otroligt roligt att umgås med vänner. I fredags hade vi hämtmat från Taste of Birut och det var SÅ gott... I lördags fick jag chansen att laga 3-rätters i sann Halv Åtta hos mig-stil, helt ostört...! Det blev en förrätt med räkor, lax i ugn med parmesanost och limepannacotta. JÄTTEgott!!!
Nu ska jag gå och packa ihop en dagispåse med kläder till min stora kille...

Inga kommentarer: