lördag 22 oktober 2011

God mat är ju (nästan) det viktigaste...

Det blev ju nästan lite vitsigt med rubriken... Min LCHF-resa som viktmässigt nu har gått i mål (62,8 kg igår) har ju i princip bestått av att äta riktigt god mat som man blir mätt av och på det sättet så går man ju faktiskt ner i vikt om man behöver det eftersom man inte fyller magen med en massa onödiga kolhyderater och socker. Vi ska fortsätta och spinna vidare på god mat eftersom jag och Alice tillsammans med M och J var på Elmia Lantbruk och Närproducerat igår. Lantbruka var ju kul för vi tittade på kossor och provsatt ett antal traktorer ( I tjöt av förtjusning) men vi vuxna gillade nog definitivt den närproducerade maten bäst. det fanns mycket av underbart goda ostar, korvar och annat så det blev en ganska dyr mässa även om vi hade fått biljetter av min snälla väninna L. I går till kvällsmat så gjorde jag en supergod tomatsoppa och serverade med sallad, surdegsbröd (till gästerna) fetaost, ost med Calvadossmak från Ölandsost(godaste osten jag ätit tror jag) och ytterligare två andra goda lokalproducerade ostar bla en från Gäsene mejeri (Minimunk) Sen hade vi även kryddig salami, rökt sidfläsk och rökt fläskfilé. Jag var inte snål när jag handlade igår så vi kommer faktiskt att äta exakt samma sak idag. Mig gör det inget för allt var verkligen supergott och D var ju inte hemma igår utan satt på ett flygplan från Tallin och fick äta flygplansmat... He he... ;-)

Inga kommentarer: