onsdag 26 oktober 2011

Sagt och gjort...

Ja igår var det ju alltså nypremiär för mig som ryttare... Har knappt varit i närheten av en häst sedan jag flyttade hem till Sverige sommaren 2005 och än mindre ridit... Anledningen var att en väninnas man blivit lite hästbiten efter att barnen börjat på ridlekis på Målskog här i Bankeryd. Han har pratat så mycket om det att jag bara var "tvungen" att följa med och prova en gång på s k fri ridning för att se om jag fortfarande kan och jag kan meddela att jag kan... Det var som om det bara var några veckor sedan... Jag är ju inte nån toppryttare och kommer aldrig att bli men den lilla snälla lektionshästen gjorde i alla fall som jag ville... Lite stel och trög var den ju men kom igång rätt bra mot slutet... Det känns lite stelt i benen idag och lite ömt i rumpan blev det också men det var absolut värt det... Vore riktigt roligt att rida lite sådär någon gång ibland... Nästa vecka r det Alices tur... Stackars unge som har en så hemsk mamma som inte ens börjat lärt henne rida ännu... ;-) Jag tror för övrigt att hon vet mer om bilar än om hästar... Idag räknade hon upp vilka bilmärken hon kände till: -Volvo, Kia, Saab, Ford, Opel och Skrotbilar...! :-D Jag spenderade hela förmiddagen hos Maria på Hisingstorp... Vi åt frukost gick på husinspektion/promenad och drack kaffe... Mkt trevligt med sällskap! På eftermiddagen hade Alice dans och sedan hann vi äta middag ihop hela familjen innan D åkte mot Landvetter och Indien... Nu ikväll har jag kurat ihop mig framför datorn med lite gott kaffe och kollat in lite inspelade nya avsnitt av mina favoritserier Greys Anatomy och The Good Wife. Bra att ha nu när man ska vara ensam på kvällarna... Det verkar tyvärr inte som om vi får några vattkoppor även om vi försökte så vi kanske tar och åker en sväng till Sala i början på nästa vecka om det inte dyker upp några...

Inga kommentarer: