onsdag 19 oktober 2011

Lillördag...

Idag var jag och I på öppna förskolan för första gången på väldigt länge... Anledningen är ju främst att han i vanliga fall sover just den tiden men också för att jag faktiskt tycker att det är ganska "sådär". Idag var det dock "lagom" mycket barn och I verkade tycka att det var ganska okey att gå runt och kika lite... På sångstunden dansade han med och klappade, roligt!!! Tyvärr hade de stängt det bästa rummet med leksaksköket i eftersom de håller på att bygga om lite... Han gillar verkligen att laga mat och tar fram kastruller och stekpannorna ut grytskåpet jämt här hemma och sen ropar han -KOKA eller -TEKA och håller upp dem mot spisen... Lustigt eftersom han annars själv helst inte ens vill smaka på maten som lagas... Vi stannade 2 timmar och sen somnade han på vägen hem i bilen, lyftes över till vagnen och sov i 3 timmar på altanen... Vi hämtade sen Alice och blev vääldigt smutsiga eftersom I vääldigt gärna ville leka i uteköket på förskolan... Sen var det dags för gymnastik... Suck! det går i ett hela tiden... Känns som om jag bara sätter barn i och ur bilen hela tiden... ;-) Nu är jag just hemkommen från en mycket trevlig kväll med mina arbetskamrater. Vi har ätit en mycket god middag på Studion. Kändes väldigt lyxigt mitt i veckan... Nu är det dags för sängen... I morgon blir det nog ett besök på Elmia Lantbruk med barnen...

Inga kommentarer: