lördag 15 oktober 2011

Fortsättningen...

Suck!!! Jag hade ju skrivit mycket längre på förra inlägget men av någon anledning så sparades det inte... Kanske för att jag lämnade datorn i typ 2 dygn och jag loggades ut... ? Grr... Ja ja... Idag har vi varit på fixardag på vår förskola Strandängens Montessoriförskola. Det är så roligt att träffa alla goa föräldrar och barn som går hos oss men tyvärr så hinner man ju inte prata så mycket på mornar och eftermiddagar när man hämtar och lämnar men det gjorde vi idag medans vi rensade, sopade, och fixade både inne och ute. Förskolan har fått en skolskog tilldelat så vi hjälptes åt att röja där och sedan avslutade vi med korvgrillning i det underbara höstvädret. Alice och Isac var också med och hade hur roligt som helst. Isac som ska börja skola in på förskolan om 2 månader är redan så hemtam att han inte bryr sig om jag lämnar honom där en stund. Det känns så skönt att han redan känner igen alla i personalen och att alla barnen redan vet vad han heter och pratar med honom när han är där. Oftast vill han inte ens gå hem när vi hämtar Alice... Nu är det knäpptyst i husert för D, Alice och den lilla hunden åkte just till Lysekil för att stänga sommarstugan och Isac sover eftermiddag på altanen. Igår sov han så där underbart länge igen så att jag hann med att putsa alla fönstren så nu kan jag riktigt njuta av solen som skiner...

Inga kommentarer: