torsdag 13 oktober 2011

En bloggs värsta fiende...?

Ytterligare ett sorgligt långt uppehåll i bloggandet... det är ju konstigt för man borde ju tycka att jag har en massa tid eftersom jag är föräldraledig fortfarande och det är nog rätt... Jag har en massa tid men jag väljer hela tiden att göra något annat... Lite synd eftersom bloggen var ju tänkt att fungera lite som en dagbok. Men det är väl aldrig för sent att bättra sig. Dagarna som ser väldigt likadana ut just nu rullar på snabbt och nu är det höst på allvar (även om jag vägrar att acceptera det och fortfarande kör med någon av mina fina Lola-cardigans på morgonen när vi åker till förskolan). Det har ju tom varit 0-gradigt men men... Rattmuffen har däremot kommit på!!! En rosa från Mekonomen för att stödja Bröstcancerfonden blev det... Jättefin! Isac sover sin förmiddagslur mellan ca 9-12 varje dag så jag har ju lite tid att fördriva även om plocka upp alla leksaker, kastruller, slevar etc etc som ligger på golvet och röja bombnedslaget i köket tar lite tid varje dag... Jag har börjat med Wordfeud på min Iphone och är nu naturligtvis helt beroende... Joalis är mitt användarnamn om någon vill spela. Nu är jag ju inte sådär jättebra men det tar sig. Häromdagen fick jag 423 poäng på ett ord som var lagt på random spelplan. Det är ruskigt orättvist men lite roligt också... Höst innebär för mig också att det är sopptider!!! Jag älskar soppa av nästan alla dess slag... I helgen gjorde jag tomatsoppa som räckte ända tills igår och idag gjorde jag blomkål och broccolisoppa. Det är perfekt att ha i kylen och ta fram för att käka lite lunch när man är själv hemma. Alice gillar också soppa för då får man sörpla som Emil!!!

Inga kommentarer: