tisdag 12 juli 2011

Tillbaka från Danmark...

Vilken FANTASTISK vecka vi har haft i Danmark... Tänkte att jag skulle försöka mig på att summera veckan lite medans jag sitter här i min solstol i stugan och latar mig... Natten till vi skulle åka vaknade Isac mitt i natten och var SÅ feberhet... 39,5... Som tur var var han inte nämnvärt påverkad eller gnällig så vi beslutades oss för att bara ta ner febern med Alvedon och köra på som tänkt. Vi kom iväg i god tid men ett vägbygge och en liten felkörning gjorde att vi precis hann på färjan (egentligen nästan en kvart för sent) som de två sista bilarna... Lite svettigt var det allt!!! Färjefärden gick snabbt och när vi kom iland så slocknade båda barnen i bilen så vi kunde köra i ett sträck till Kolding där vi skulle bo. Helt okey hotell fast frukosten saknade verkligen bacon och jag kommer inte att äta prinskorv någon gång innan jul... Ja jag har hållit mig väldigt bra till LCHF under hela veckan faktiskt. När vi var i Tyskland för att fylla på vuxendricka så köpte jag faktiskt en kula pistageglass från ett superfint ställe. Glassen hade vunnit 1:a pris i World Cup för glass och det var verkligen värt ett litet snedsteg. Annars så är det ju vinet som är min stora last, det är alldeles för gott med ett glas eller två till maten för att avstå... Men nu sidospårar jag ju för det var ju semestern jag skulle berätta om. Vi började med två dagar på Legoland som verkligen var jätteroligt för barnen. Det var lite mindre än vad vi trodde dock måste jag säga... När man såg kartan så trodde jag att det skulle vara större avstånd mellan allt... Alice gillade att åka allt hon fick och det var inte så farligt långa köer. Vi var nöjda med att ha valt just två dagar för då hann vi ju även med att äta i lugn och ro och titta på alla fina legomiljöer som finns uppbyggda. Isac som fortfarande hade ganska hög feber låg i mest i vagnen under dagarna på Legoland men det var ju ganska bra tror jag för i slutet på andra dagen så var han feberfri och som vanligt igen. Jag vet inte om det var en sen reaktion på vaccinationen som han fick förra fredagen eller någon form av tredagarsfeber utan prickar men det var skönt att han inte blev mer sjuk... Det får bli ytterligare ett besök när Isac är 4 eller 5 tror jag... Ska försöka bjuda på lite bilder senare under veckan när jag lagt över dem på datorn men det syns så dåligt här ute i solen så det får bli någon kväll eller molnig dag... Dagen efter Legoland blev det lite mer vuxensemester i Tyskland och vi hann även med en eftermiddag/kväll på stranden med lite bad, stensamling, och en fantastisk picknick. I fredags åkte vi till Lalandia som ligger alldeles bredvid Legoland och är ett enormt vattenland inomhus vilket passade bra för det regnade ganska ordentligt när vi åkte dit. Där fanns vattenrutchbanor för både stora och små och Alice var supertuff och vågade åka allt som hon fick åka... När jag släppte iväg henne första gången och la mig själv i tunneln bredvis så tänkte jag att -Herregud vad har jag gjort för det var verkligen ordentliga backar och svängar men hon bara skrattade och ville åka mer... Dagen avslutades med middag utanför som egentligen var inomhus men kändes som ute tack vare en fejkad "himmel/tak" Vi strosade runt lite i Kolding under sista dagen och bara tog det lite lugnt och på kvällen åt vi en fantastiskt god middag på hotellet . Middagen var inte jättebillig men det var buffé så vi åt nog definitivt carpaccio för minst 300 kr var... Mmmm... Resan hem gick smärtfritt och vi åkte direkt till stugan i Lysekil och nu ska vi vara här i 2 veckor... I dag hade Alice sin första dag på simskolan i Kolleröd. Det var liite kyligt i vattnet och även om hon inte på något sätt är någon badkruka så såg jag att hon frös rejält mot slutet. Många av de andra barnen hade våtdräkter så i em ska vi åka in till stan och se om vi kan hitta någon sådan till henne. I eftermiddag kommer Alice mormor och Dick hit för att lämna Elliot som de har barnvaktat under veckan. Det känns konstigt att inte ha honom här så det ska bli skönt att få tillbaka honom även om han nog ar haft det mer än bra i Sala. Nu är det lunch serverat så nu ska jag slita mig från datorn men jag återkommer.... :-)