torsdag 14 juli 2011

Blåsigt värre...

Igår hade vi en riktigt fin dag som började med simskola i Kolleröd för Alice. Även om vädret var fint så var det defenitivt inte särskilt varmt i vattnet så Alice var nöjd med den nyinförskaffade våtdräkten. De har simgaranti här på simskolan... Förra året lärde sig alla barnen i mellangruppen där Alice går att
simma. Imponerande! Efter 2 terminer på Minisim i Jönköping har de ju inte ens visat hur man gör simtagen... Efter lunchen strålade solen och vi åkte ut med båten till Kornö ränna där det är grunt, vattnet varmare och det passar perfekt för barn att snorkla. Alice fick ett cyklop och snorkel i affären där vi köpte våtdräkten och hon lärde sig blixtsnabbt hur man skulle använda dem. Det var ju jätteroligt att "andas under vattnet"! Det fanns både krabbor och små plattfiskar att titta på och det fyndades även en enkrona...! På kvällen grillade vi och sen blev det en tidig kväll... Damfotbollen var ju bara spännande i typ en kvart... Idag var vädret inte lika tillmötesgående och jag beundrade verkligen Alice som överhuvudtaget doppade sig medans vi stod på stranden i varma tröjor... Efteråt blev det en tur på stan i Lysekil och även fast den egentligen inte var kallt så förstörde blåsten verkligen promenaden... Nu sover eller har alla i familjen utom jag och Alice sovit middag... Vi pysslar lite i ABC-boken istället... Måste ju säga att jag inte hade tackat nej till en tupplur... Ikväll blir det skaldjur! Mums och perfekt LCHF! Har inte vägt mig sedan den 3 juli och nästa gång blir den 24 juli. Som sagt, jag är nöjd om jag inte har gått upp i vikt men hoppas ju nog innerst inne på att kanske ha kommit under 70... Det fattades ju fortfarande 1,2 kg minskning för det... Hur går det för er som läser... Håller ni vikten på semestern???

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej! Vi kommer med regnet i morn enligt prognosen men sen sol på lördag.... Jag har gått ner 0,2 och 0,3 senaste veckorna. Tror jag behöver röra mig mer för att fortsätta gå ner .... Kram Maria