söndag 3 juli 2011

Dåligt av mig...

Usch... jag skäms faktiskt lite för jag har ju inte ens uppmärksammat att Isac faktiskt har fyllt 1 år!!! Det blev lite lustigt med firandet eftersom att vi var i Lysekil och vi dessutom åkte hem den dagen så jag får skylla på det... Vi hade i alla fall en liten paketöppning där för honom och han fick fina presenter av kompisen Lukas. Jag vet dock inte vem som var mest exalterad över paketen, Alice, Elliot eller Isac... Det revs och slets ganska vilt i omslagspapper och snören... I fredags hade vi ett lite mer ordentligt födelsedagsfirande för då var mormor och "morfar" Dick här och vi fixade tårta med ljus och det blev fler paket. Tårtan var dock inte något vidare tyckte födelsedagsbarnet som fortfarande helst livnär sig på gröt och bebisersättning...
Spännande var det med tårta i alla fall...
Han vägde på 1-års-kontrollen 9810 g men borde nog ha varit över 10 kg för att riktigt följa "sin kurva"... I blev i alla fall väldigt nöjd med sina fina födelsedagspresenter. Han fick bla en Bobbycar (som Alice åker på hela tiden), en Xylofon (som Alice spelar på), ett flygplan från Fischer-Price(som Alice leker med) osv osv... Veckan var ju som sagt varit underbar med sol och bad på Attarp. Alice hoppade 5 ggr från 1-meters trampolinen i stora bassängen, modigt tycker jag. Hon älskar verkligen att bada nu... Helgen blev ju lite sämre vädermässigt men ändå en höjdare eftersom vi hade Sala-besök. På fredagen blev det lite sista-shopping inför resan och på lördagen så hade vi en riktigt lugn dag som avslutades med en väldigt god middag på Dal Baffo på piren. Superb tournedos som verkligen rekommenderas med väldigt goda stekta grönsaker till... Perfekt LCHF!!! Det går för övrigt lite trögt just nu men jag är jätteglad över att bara stå still i vikt över semesterveckorna för jag känner att jag verkligen vill unna mig ett glas vin eller två och det gör ju att viktminskningen slår av lite på takten... Jag ska ta nya tag i augusti för jag har ju en bikinivecka i september att se fram emot... Nu är allt packat för imorgon och det är snart dags för sängen... Oj vad vi har packat... Vi åker direkt till stugan efter Danmark så det är ju tur att det utan problem gick att plocka ihop kläder till ombyten varje dag till alla i familjen så att det räckte till 3 veckor ... Om jag ska vara ärlig så hade det räckt i 5 veckor men det är ju nästan deprimerande att tänka på att jag spenderat så mycket på kläder så det hoppar vi över... Det värsta är att jag knappast kan justifiera några nya inköp inför hösten...

1 kommentar:

ika sa...

Grattis igen till Isac. och vilken fin tröja han har på korten! Hoppas ni får det jätte mysigt i danmark och i stugan. Kram erika