tisdag 28 juni 2011

Mera bad...

Jisses vad varmt det hann bli på altanen innan vi kom iväg till badet idag... Brände nästan fötterna på stenarna... Sur som ättika blev jag också när BVC-sköterskan ringde och ställde in 1-årskontrollen 30 min innan vi skulle vara där... Hade ju liksom väntat hemma bara för att vi skulle dit, annars så hade vi ju åkt till badet mycket tidigare... Dåligt att inte veta om att de har läkarbrist redan på morgonen. Vi fick en tid för vaccination på fredag men läkarbesöket får väl kanske bli i aug...? :-( Det var så skönt att bada!!! Alice har blivit ett riktigt sjöodjur och hoppar och hoppar från kanten och är inte alls bekymrad över att få huvudet under vattnet längre. Det är ju bra för det kommer ju att bli en del vatten på semestern. Lalandia i Danmark, simskola i Kolleröd och sedan Cypern... Igår hade vi fam L här på lite grillmiddag och idag var vi bjudna till fam H. Vilka underbara vänner jag har som "tar hand om mig" när D är borta... Jag har ju ingenting emot att vara själv på nätterna men jag vill ju gärna ha lite vuxet sällskap på dagar och kvällar. Eftersom A också har sommarlov nu och hela tiden letar efter kompisar att leka med så passar ju det väldigt bra. I sommarstugan är det ju perfekt när hon kan gå till grannkompisarna själv. Det gör ju att det känns som vi vuxna får lite "semester" också... ;-) Imorgon blir det nog Attarp igen om vädret är så här fint men då får det bli fm för på em ska vi på kalas...!

Inga kommentarer: