måndag 20 juni 2011

Inga uppdateringar betyder att jag har riktigt roligt...

Bara så nu vet det när det kommer att fortsätta gapa tomt här framöver... I helgen har jag ju som ni som läser här säkert vet varit med barnen på Gullbrannagården hos min vän Maria och "våldgästat" hennes fina husvagn. Jag har ju bott halva livet i en bodel på hästlastbil och detta skiljer sig ju inte så jättemycket. Förutom att när det regnade så jag trodde det skulle regna igenom det taket på den helt nya husvagnen så gjorde det inte så mycket. När man jobbade med hästar och det regnade så betydde detta nämligen nästan alltid att halva stallet var översvämmat, all utrustning blöt och att man skulle få klafsa omkring i lera upp till knäna dagen efter samt att en traktor var tvungen att dra ut en från leråkern man hade parkerat på... Detta kändes SÅ mycket bättre. I lördags så var vi inne i Halmstad på barnkalas med en massa kreativa aktivteter för barn. När vi sedan åt lunch så började det regna rejält igen. Men det var väldigt roligt att komma in lite på stan. I söndags så sprack molnen upp fram emot lunchtid och vi skyndade oss ner till stranden en liten stund. Det var absolut inte badväder men vi samlade in lite fina snäckor och sand att ha i en burk hemma som minne.
Nappe i munnen såklart, sandstoppare...!
Bilderna har Maria tagit...Ditresan gick ju bra men på hemvägen fick jag stanna 3 gånger för inte glada barn och kisspauser... Kändes låångt! Vi åkte även förbi Marbäcks Herrgård där jag hyrde när jag och D träffades... Idag har vi bara varit hemma och tvättat och diskat och allt annat tråkigt. Nu har D precis kommit hem från Kina och det är dags för sängen. Imorgon ska vi till polisen för att göra pass till barnen...

Inga kommentarer: