tisdag 7 juni 2011

Detta borde bli ett rekordlångt inlägg...?

Uppdateringarna har som vanligt när vädret blir fint lyst med sin frånvaro... Det är väl egentligen kanske inte så dumt med tanke på att man bör ju vara ute och ha roligare för sig än att sitta framför datorn... I torsdags åkte vi ju till Lysekil för en riktig långhelg. Det var ju inte bara tänkt att vi skulle slappa utan även göra lite nytta som att tex. måla utedasset invändigt (vilket jag gjorde) 3 gånger med vit färg för att få bort det otäckt mörkt röda som D fick för sig att piffa till det med för några somrar sedan... Hur som helst så blev det jättesnyggt och nu ska det bara pimpas till med lite hyllor och bilder. D och grabbarna lagade taket på sjöboden och la i båten. det blev en premiärtur men inte för vår del av familjen eftersom vi var för många för att få plats och barnen var trötta efter mycket lek med alla kompisarna som bor i stugorna runt om. Det är underbart att de kan gå från hus till hus och leka och ha kul (Isac får vänta tills nästa år även om han går riktigt bra nu). Det var ju underbart varmt så det blev en del vässandebrännan (med betoning på brännan tyvärr...) Mary Kays solskyddscreme visade sig vara fantastiskt bra men tyvärr var jag inte riktigt så noga som man bör vara när jag smorde in mig så det blev en del brända fläckar (inte jättesnyggt) Vi åkte hem på söndagkvällen för att D skulle spela golf på måndagmorgonen. Jag och barnen åkte tillsammans med fam H till Attarpsbadet för en heldag där. Otroligt varmt och barnen hade jättekul. Isac badade också och kröp runt i den lilla plaskpoolen och var hur nöjd som helst. Mitt på dagen blev det nästan för varmt för honom dock så han fick mest ligga i vagnen och var snäll men kanske inte helt nöjd med detta. Nästa gång får vi ta en plats i skuggan. I morse var det konstigt nog lika varmt... Det trodde jag inte att det skulle var enligt väderprognoserna men men... det är bara att tacka och ta emot. Jag hade gärna åkt och badat med båda barnen men det är svårt när man är själv... Alice är på förskolan nu men vi får väl se vad vi gör ikväll... Tyvärr hände något mycket tråkigt i söndagskväll: Jag kan inte hitta min Iphone!!!=PANIK Vi har vänt upp ochner på hela huset och jag vet att jag hade den med mig hem från stugan för jag satt i baksätet och sms:ade med den och vi stannade inte någonstans efter jag bytte plats till baksätet. jag var tom på Konsum idag för att kolla att jag inte hade glömt den där när jag handlade i söndagskväll vid 21:30-tiden även fast jag vet till 99,99% säkerhet att jag frågade D redan när jag skulle åka till affären om han hade sett mobilen men den var borta redan då... Då trodde jag ju att den låg någonstans i någon väska men icke... Naturligtvis så var det typ 2 % batteri kvar när vi stannade bilen här hemma så den var ju urladdad innan den kom bort... Vad gör jag nu????

Inga kommentarer: