måndag 2 maj 2011

Värd en förmögenhet?

En inte allt för händelserik dag är snart till ända... Vi hade en väldigt lugn förmiddag då jag bara i princip gick omkring och väntade på att Isac skulle sova förmiddag så att jag kunde duscha och göra mig iordning. Varför blir det så ibland...? Det hade ju bara varit att sätta honom fastspänd i matstolen direkt men istället så bara väntade och väntade jag... Ja, ja han somnade ju till slut i alla fall, vi hade ju inga direkta planer för dagen ändå. Det blev en tur till Målarnas Färg för att införskaffa allt jag behöver för att köra igång med mitt sommarprojekt att fixa till den gamla byrån som min mamma hade med sig för någon vecka sedan.
Dyra droppar... Sådana saker är tydligen inte så billiga så det där att det bara är att slänga på lite ny färg som de gör i alla hemma-fixarprogram och som de påstår är en budget alternativ är ju inte riktigt sant. Jag hade fått en ganska okey byrå på IKEA för de pengar jag har lagt ut på byrån redan och då ska vi inte tala om hur många timmars jobb det tillkommer. Men det har ju också en viss charm att fixa med saker själv. Jag ska få be att återkomma om några veckor med en rapport om hur charmigt det var.... Hittade också en ny fin prickig kvast till uteplatsen, likadan som den förra alltså... Den som på något mystiskt vis gick sönder när någon trollkarl skulle flyga till Blåkulla med den (eller var det sopa snö...?) På vägen hem spontanstoppade jag hos min goda vän Maria och fick kaffe medans barnen lekte och hade roligt en stund. Tack!!!

Inga kommentarer: