onsdag 4 maj 2011

Inget kaffe....

Igår kväll hade jag en liten Mary Kay-träff här hemma hos mig med "svägerskan" och hennes dotter. Vi fick fina tips och råd om hudvård och shoppade loss på lite produkter. Jag satsade på krämer med hög solskyddsfaktor för jag är övertygad om att det kommer att bli en riktigt fin sommar... Jag får tyvärr ganska lätt pigmentförändringar på sommaren och blir lite flammig så jag ska försöka att vara duktig och smörja in ansiktet med solskydd varje morgon nu. Alice var vaken vääldigt sent och Isac var vaken nästan hela natten och låg i vår säng och smågrät och bökade runt. Alltså inte den bästa av mornar att vakna och inse att det inte finns något kaffe... Det enda lilla negativa med LCHF är att jag nog har ökat min kaffekonsumption med 200%. Tidigare så drack jag aldrig kaffe hemma så jag tror alltid att jag har kaffe (och kaffefilter)hemma för jag köpte ju förra veckan men det är inte första gången jag har varit utan...
När jag bodde i USA så stannade vi nästan alltid och köpte supergott kaffe på Starbucks på vägen till jobbet .

Läste att det finns Starbucks på Arlanda här i Sverige också men det hjälper ju inte mig för där är man ju typ aldrig... Nu har i allafall kaffebegäret stillats med 2 stora koppar och jag har tittat på senaste avsnittet av The Event. Nu ska vi se om det kan bli något annat gjort här hemma också...

2 kommentarer:

Mamma Marlene sa...

Mmm starbucks is the shit!!

Maru kay produkter är jätte bra tycker jag. Använder deras foundation mycket.. KRAM

Fotograferande Maria sa...

Å latte machiato drack jag på Starbucks i London. så gott!!!

Kram Maria