tisdag 19 april 2011

Snart dags att fira påsk!!!

Påskpyntat har vi ju redan haft här hemma ett tag nu så att vi har hunnit njuta av det för imorgon så är det ju dags för årets första Lysekilstripp. Det känns som om det var evigheter sedan vi var i stugan så det är verkligen på tiden... Alice är också vääldigt förväntansfull och frågar hela tiden om det inte är dags snart. Hoppas verkligen att vädret ska bli så fint som de har lovat. Eftersom påsken är en rörlig helg så har vi ju haft allt från -7° och snö till strålande sol och så varmt att vi kunnat äta påskmiddag ute. Funderar på vad jag ska frossa i eftersom jag inte har några planer på "fuska" med LCHF. Ja det är ju egentligen inte så svårt för jag är ju inte sugen på godis på samma sätt längre men jag köper nog en riktigt fin god mörk choklad och tillåter mig några fler rutor än vanligt bara för att.... Alice ska få en bok i påskägget förutom det obligatoriska godiset.


Denna är ganska ny och såg lite rolig ut... Camilla Läckberg är väl ingen som får Nobelpriset direkt men barnboken kan ju vara bra ändå...När vi var på Baby&Barn-mässan i Göteborg i helgen så var Alice med i en bygga-klossar-tävling med HSB där man kan vinna ett års bosparande i deras kö. Gå gärna in HÄR och rösta på hennes fina drömhem. Igår såg vädret inte riktigt lika lovande ut men när vi var klara för en promenad till biblioteket och ICA så hade det klarnat upp och vi fick en kanonfin dag igen med mycket ute även om det kanske inte var riktigt samma sommarvärme som i måndags. Idag började jag dagen med fotvård redan kl 08:00 i morse. det var verkligen behövligtoch skönt. Foten med hälsporren börjar bli allt sämre eftersom jag nu går mer ute när vädret är fint och jag fick rådet att tejpa den och köpa skor som har en liten lutning så att det inte trycker lika mycket under hälen. D var hemma med barnen under tiden och när jag kom hem så åkte han och köpte lite virke så att vi kan börja bygga på vårt nya vindskydd/spalje på altanen när vi får tid. Har man bara saker och ting hemma så brukar det ju inte ta så lång tid innan det blir färdigt. Linda och barnen kom förbi en sväng på lite kaffe och lek. Alltid lika trevligt med sällskap!!! Nu sover Isac och jag har plockat iordning för att åka iväg på en me&i-visning ikväll. Just nu har vi ett fint påskerbjudande. HÄR kan du se vilka plagg som finns med på erbjudandet. Hör av dig om du är shoppingsugen!!!

Inga kommentarer: