måndag 18 april 2011

Att njuta av en fin dag...

Det har vi sannerligen gjort idag!!! Solen sken in genom de fortfarande hyfsat rena (men ganska randiga) fönstren redan när vi vaknade i morse och det kändes liksom redan då att det skulle bli årets hittils varmaste och finaste dag. Jag blev väldigt glad när jag fick ett sms från min väninna E om att hon var på väg till "rätt sida" av sjön med sina barn F & O och om vi hade tid att träffas. Vi fick även besök av M och hennes grabbar A & J. Så det var många barn som lekte runt i trädgården och jag älskar ju när det är fullt hus... Vi grillade korv till lunch och fikade. Vår altan/uteplats är perfekt att vara på för där finns alltid både sol och skugga från tidig morgon till ganska sen kväll (i alla fall mitt i sommaren). Maria tog många bilder bland annat den här:
Elliot "hjälper" till... HÄR på hennes blogg kan du se alla bilderna. Det var verkligen underbart att sitta ute precis hela dagen. Isac var med och kröp runt i trädgården han också. Det går snabbt och han tycker det är jätteroligt att gå längs med båten som finns i trädgården och som har alldelse lagom höjd att hålla sig i. Har han bara nappen i munnen så kan han ju inte stoppa i sig allt för mycket annat... :-) Jag försökte lägga upp en bild på honom från iPhonen till bloggen men av någon anledning så blir den jättestor och tar upp nästan hela sidan...? Jag fattar naturligtvis inte varför och tar bara bort den och struntar i det. Någon som har någon bra förklaring får gärna höra av sig... Imorgon får vi se vad vi ska hitta på...? Om vädret är lika fint så ska jag nog försöka ta vitsippskort på barnen. Kanske i Stadsparken...? Var brukar ni ta era vitsippskort? Där jag var förra året är så otillgängligt att komma nu när Isac är med så jag behöver ett nytt ställe...

Inga kommentarer: