söndag 17 april 2011

Ytterligare en veckorapport...

Vilken verkligt trevlig vecka det har varit!!! Efter att vi hade påskpysslat lite i tisdags så blev jag så sugen på att faktiskt ha riktig påsk att jag handlade penséer och påskliljor i kruka att ha ute och gjorde riktigt fint i vårt "uterum". Det blev även fina zinkhinkar på framsida vid entrén som annars vanligtvis ser ut som ett obebott hus och påskris mm. inomhus. Det var skönt att ha få lite städat och fint... Jag torkade golven som jag nog inte gör alldeles för ofta och det var förvånandsvärt smidigt och luktade så gott och fräscht efteråt att jag blev riktigt sugen på att göra om det snart igen... I torsdags så hade jag lite öppet hus med me&i och fika här hemma. vi var inte så många men det var väldigt trevligt. Jag hade bjudit alla från Alice förskola och det var kanske 5 st som svarade om de skulle komma eller inte trots att jag hade satt OSA. Undrar om folk kanske inte vet vad det betyder...? Lite irriterande är det ialla fall men det var ju deras förlust... Urgulliga Linda och Maria hjälpte mig fram med fikat och att plocka undan efteråt eftersom jag var själv hemma med barnen... Ni är underbara och jag är så glad över att ni är mina väninnor!!! I fredags hade vi en liten kommunikationsmiss här hemma då D sa att han skulle vara hemma kl 19. I själva verket var det planet som skulle landa i på Landvetter kl 19 så jag fick äta min supergoda helstekta fläskfilé alldeles ensam... Jag brukar ju inte gilla fläskkött men denna blev verkligt god ( bara för att D inte var hemma...). I går beställde vi nytt markistyg till våra markiser. De gamla är inte bara fula utan även mögliga och trasiga så det var väl på tiden... De blev i den nya färgen almost black. Hoppas på att det blir snyggt... Sedan blev det City Gross för att köpa färsk tonfisk som vi kryddade starkt och gott och grillade liite för länge... Den ska ju vara nästan röd i mitten för att vara riktigt god men nu vet vi hur länge den ska vara på nästa gång för det blir det garanterat snart igen eftersom det är bland det godaste man kan äta... Iadg har jag och Alice varit med Linda och oliver på Baby & Barnmässan i Göteborg. Vi fick åka i deras nya fina bil allihopa och det var verkligen jättetrevligt. Mässan var mycket bra med massor av roliga aktiviteter för barnen och mycket fint att shoppa loss på för oss vuxna. barnen fick figurballonger (som naturligtvis smällde) av clowner, flera tillfällen att bygga med klossar och rita och måla, måla porslinsblommor, göra eget slime, så smörgåskrassefrön och hoppa studsmatta. Höjdpunkterna för Alice var dock när hon fick se Amy Diamond sjunga på scenen och kanske allra mest när hon fick sjunga själv i mikrofonen vid bokbussen och vinna en bok. Hon sjöng Pippis Sommarvisa helt underbart. Hela texten satt som ett smäck (Idolmaterial kanske...?) Jag var grymt stolt att hon vågade ställa sig framför så mycket folk som tittade på henne och sjunga rätt in i mikrofonen... Jag shoppade ytterligare en klänning från underbara House of Lola, en rosa pyjamas till Isac med traktorer på, 3 (!) par jeans från Nova Star som var otroligt billiga (3 par för 400:-)
Dessa jeans till Isac i stl 74 var helr perfekta!!!och Alice och Isac fick varsin present, Alice en trätårta och Isac en träbil... Ja jisses man hade kunnat handla mycket mer... En mycket lyckad dag avslutades med grillad mat som vi åt ute på altanen eftersom dagen även bjöd på ett strålande väder... Ett riktigt bra avslut på veckan med andra ord... Nu börjar påsklovet för barnen och vi får hoppas att vädret håller sig så fint som de har lovat så vi kan hitta på en massa aktiviteter utomhus...

Inga kommentarer: