torsdag 7 april 2011

Money money money...

Idag har det handlat om pengar hela dagen... D var ledig idag så vi kunde ha ett litet möte med banken och fixa lite med räntor och annat sparande... Konstigt nog så kände jag mig inte rikare när jag gick från banken...? Jag trodde att det var det som meningen... När vi nu var på stan så passade vi på att spendera lite pengar på en ny vårjacka till mig... Är det inte lustigt... Garderoberna här hemma är sprängfyllda med jackor men det finns ändå aldrig någon som passar bra till den övriga outfitten... Hmm... Det där lät som om jag hade värsta mode- eller stylingbloggen men ni som känner mig vet ju att så knappast är fallet... Jag valde denna från Didriksson.Bra idé med en vit som matchar min lilla vita bil, eller vad säger ni? Antagligen kommer det att bli en ännu större utmaning att hålla denna ren än bilen... men jag var bara tvungen att ha en vit för jag såg en stor skylt i ett fönster i en affär på stan att: -White is the new black!!! Jag har nog faktiskt inte så mycket svarta kläder om man bortser från tights. Svart passar dåligt med en liten vit hårig familjemedlem. En del morgnar känns det som om jag hade behövt gå upp en halvtimme tidigare bara för att rulla mina (mörka) kläder med klisterrulle...Efter att vi hämtat Alice på förskolan blev det storhandling på ICA Maxi, alltid lika roligt... Men jag måste dock säga att det var en fröjd att handla på en torsdag em om man jämför med tex fredagkvällar. Jag behövde inte ens köa i charken... Idag blev det rostbiff med guacamole till middag. Jag gör en jättegod guacamole precis som jag lärde mig av några av mina mexikanska vänner när jag bodde i USA. Jag glömde dock köpa koriander idag så det blev inte alls som jag hade tänkt mig... :-( Just nu är det dock säsong för avocado så det blir nog en ny omgång väldigt snart. Imorgon kommer mamma och hon har med sig byrån som ska bli mitt vår/sommarprojekt. Jag är jättenyfiken på hur den ser ut för jag har inte sett den på jättelänge och då tänkte jag inte ens på att jag kanske skulle vilja ha den för att göra om...

1 kommentar:

LindaGladh sa...

Ja det är ju lustigt det där med banken, känner heller aldrig mig rikare direkt. Speciellt inte efter gårdagen - jösses vad det ekar tomt nu!!!

Gött att du köpte jackan i alla fall, när man hittar nåt sånt där man verkligen blir kär i så blir man lite glad varje gång man använder det tycker jag. Åtminstone så länge den är vit ;-)