tisdag 5 april 2011

Pysselsugen...?

När Alice var liten började jag lite smått med scrapbooking för att göra något med alla foton som man tog. Det är ju ganska tråkigt att bara sätta in en massa bilder i album efter album men med detta blev det ju lite roligare. Tyvärr så tröttnade jag ganska fort och det har inte blivit något scrappat till Isac ännu. Jag har lovat mig själv att göra lika många layouts till honom som jag gjorde till Alice så jag får väl sätta fart snart om det ska bli färdigt innan föräldraledigheten är slut. I dag pysslade jag lite på öppna förskolan så jag blev lite sugen i alla fall. Det var visserligen nåltovning (som jag inte ens visste fanns innan) men i alla fall... Det ska bli framsidor till kuddfodral, ett till Isac och ett till Alice med deras namn på. På söndag ska jag gå på SyfestivalenElmia och då hoppas jag få lite mer inspiration... Vad jag är mest sugen på är att gå på en workshop där de visar hur man gör och man får prova på decoupage. Jag har bestämt mig för att göra det på en byrå från min mormor som sen ska stå i Alice rum när vi gör den planerade rokaden i huset och alla byter rum... Så här kan det se ut även fast den byrån jag ska göra ser inte alls ut såhär och jag inte alls tänkt att ha ens liknande färger och mönster... Mamma kommer ner också så det ska bli roligt eftersom hon är ett riktigt stick- och virkproffs och det säkert kommer att finnas en massa roligt som man kanske kan "beställa" av henne. Någon gång ska även jag lära mig virka också men inte riktigt ännu...

2 kommentarer:

Åsa sa...

Kul! Jag har också decoupage-planer, men det var lite svårare än jag trodde att få det riktigt bra :) Då kanske jag kan få tips sen när du fixat byrån :)

Josefin sa...

Aj då... Är det svårt också... Jag har inte en aning... Hoppas på att få bra instruktioner och tips på workshoppen... Kanske ska prova med något lite enklare som det inte gör något om det blir lite fel på innan jag ger mig på byrån då... ;-)