måndag 11 april 2011

Hur har helgen varit?

Ja det har verkligen varit en superhelg... Den började ju så otroligt bra med att vi var 5 tjejer hemma hos Maria och åt jättegod mat från AnnaGretas och sjöng Singstar. Maria> Jag kommer att hitta en ännu hemskare bild på dig och lägga upp här på bloggen som tack... ;-) Vi drack (nog) väldigt många glas vin för jag kände mig inte alls lika pigg på lördagmorgonen.... Min kära mamma var hos oss i helgen så hon och D hade frdagsmys med barnen när jag var ute och svirade... Detta innebar att både D och jag för en gång skull kunde inställa oss på förskolans fixardag. Det är alltid jättetrevligt och verkligen inte särskilt betungande. Jag putsade fönster och D rensade i trädgården. Saker som vi båda behövde öva lite på med andra ord... Alice var på kalas under tiden och hade det jättetrevligt. På eftermiddagen blev det vår egen trädgård eftersom vädret var så jättefint men där behövde man inte rensa så mycket eftersom jag ju redan gjort det mesta... :-) Igår var mamma och jag på Syfestivalen och Leva & Bo. Det var ju typiskt att det var så fint väder när man ska vara inne hela nästan hela dagen men men... Det var både bu och bää med mässorna. På syfestivalen var det alldeles för mycket quiltning för lite av sånt som jag gillar... Jag vet inte riktigt vad jag gillar ännu men jag har en bra känsla att jag kommer att veta det när jag ser det... Pärlor var det mycket av och jag är lite sugen på att försöka ge mig på att pyssla lite egna smycken.... Jag fick i alla fall prova på det jag kom för att göra! Det blev "decoupagat" på en liten kruka som det nu sitter en liten pärlhyacint i. Själva tekniken var inte särskilt svår men man får ju öva lite för att det ska bli riktigt snyggt. Nu tror jag kanske inte att det största jobbet med byrån är att få till decoupaget utan snarare att få bort den gamla färgen och på ny... Köpte ialla fall rätt sorts lim och lack för att få till det så bra som möjligt. Isac ska få en stickad tröja av mormor och det blir nog virkat några amiguramis till honom också. Han gillar verkligen den sköldpadda han har fått ärva av Alice. På Leva & Bo "fyndade" jag de snyggaste träskorna som kan hittas. Hoppas bara på att jag kan gå i dem utan att få vrålont... Jag fattar ju att det inte kommer att fungera att gå långpromenad i dem men kanske till och från bilen och så ialla fall... Det blev även en hel del annat smått och gott... Dyrt blev det också... Supertack till Linda för biljetterna!!! Alice och D var under tiden på Funky Kidz och när vi kom hem så kunde vi återigen njuta av en härlig kväll i trädgård och på altanen. I dag var det ju som om man hade blivit teleporterad till sommaren med nästan 20 °...!!! Jag smått svettades i min nya fina jacka när jag satt på lekplatsen med barnen och njöt av solen. Det blev kaffe många gånger om ute idag och när D kom hem tog vi en promenad allihopa. Det slutade med att vi bestämde oss för att köpa hem kebabsallad från pizzerian som vi gick förbi eftersom ingen ville ställa sig inne och laga mat och det redan var i senaste laget för middag. Åt gjorde vi naturligtvis ute på altanen... Det gäller ju att verkligen att suga ut det sista för imorgon såg det ju inte direkt lovande ut på väderprognosen... Varför har de aldrig fel åt rätt håll???

1 kommentar:

E sa...

Vill.ha.de.super.fina.skor...
:)