torsdag 10 mars 2011

Värdefull tid

Imorgon får vi besök av mormor. Det är alltid väldigt välkommet och eftersom D åker åker till Kina på söndag så är det extra välkommet med lite sällskap... Helgen och veckan som kommer ser ut att bli späckad med aktiviteter av alla de slag. Helgen rymmer förutom 2 me&i-träffar också barnkalas, teater och Funky Kidz... Puh!!! Har bokat en ny klipptid också även fast det bara var 3 veckor sedan jag klippte mig men håret ser ut som en risbuske och står åt alla håll hur jag än fönar och plattar så nått fel måste hon ha gjort för så här illa har det aldrig varit... Den här gången går jag på rekommendation och har bokat på Mix. Smidigt system med att boka på nätet tycker jag. Försökte även boka in en tid för fotvård på Fot&Kropp som jag fick ett presentkort på av min snälla chef i julas men hon hade väntetid på över 1 månad. (Måste ju betyda att de är väldigt bra...?) Idag har vi bara varit hemma... Vårens tillfälliga bakslag har ju inte direkt lockat till aktiviteter. Alice var väldigt blöt när jag hämtade henne på förskolan. Det var visserligen bara på utsidan men jag ville inte ens ha in henne i bilen så smutsig som hon var. Regnkläderna åkte av och fick ligga i bagaget. Man är ju noga nu i början när man har ny bil. I går klämde jag in me&i-väska och stången i den och var faktiskt lite förvånad över hur lätt det gick. Tillåts dock inga passagerare samtidigt...

Inga kommentarer: