måndag 21 mars 2011

Ingen vidare start på dagen...

Vaknade någon gång i natt (på småtimmarna tror jag) av att kranen i badrummet tjöt... den har gjort det någon gång tidigare när den inte är riktigt stängt men när jag gick upp för att stänga den sa det liksom pang och sen började det läcka lite vatten nertill... Jag var nog inte riktigt vaken för jag nöjde mig med att den blev tyst och gick och la mig men i morse när jag kom in i badrummet så rann det ju fortfarande vatten. Ingen annanstans än ner i handfatet men kranen var ju sprucken så jag var tvungen att stänga av huvudkranen om jag inte ville ha vatten stå och rinna hela dagen... D kommer hem i natt men åker igen i morgon och blir borta till sen onsdag kväll så att han skulle fixa det när han kom hem var ju uteslutet. På rekommendation fick jag tag i en kille som ska komma och sätta dit en ny kran nu om en liten stund... Vilken tur!!! Det är ju inte så lätt att få tag i någon som kan komma sådär på en gång och det är ju inte helt smidigt att vara utan vatten... Dessutom hade jag ju slut på kaffefilter så jag fick inget morgonkaffe... Isac hann somna om innan jag rett ut det här med vattnet så jag fick vänta tills han vaknade innan jag kom iväg till affären. Morgonkaffe kl 11:30 i hop med kranstrulet var ingen bra start på dagen...
Klicka på bilden så får du se var jag har "stulit" den

1 kommentar:

Mamma Marlene sa...

Fan att de ska strula en massa jämt.. hoppas din dag inte blev helt förstörd med kaffe så sent på dagen :-)