tisdag 22 februari 2011

Vårkläder...

Inte för att det kändes särskilt vårigt ute idag med lite snö på bilen när vi skulle till förskolan i morse... Det var första dagen på länge eftersom vi hade sportlov förra veckan och det tog lite tid att få ordning på logistiken. Alice hade en mycket bra dag och jag fick en hel drös med fina teckningar som hon hade gjort. Hon hade nog saknat kompisarna lite tror jag... Jag och Isac hoppade över öppna förskolan och handlade lite snabbt på ICA efter lämningen och sedan åkte jag hem och hann i princip städa hela huset och duscha och göra mig i ordning medans Isac sov... Han sover så bra nu... Det är nog för att han gör åt en hel del energi på dagarna när han kryper runt och ska ställa sig upp mot allt. I går var vi inte riktigt med vid några tillfällen och han slog i sitt lilla huvud... Stackarn hade 2 bulor... Ikväll har jag haft House of Lola-träff här hemma hos mig. Jag hade nog bjudit 50 pers men vi blev tillslut 10 st och jisses vad fina kläder de som inte kom missade... House of Lola har en helt annan stil än me&i så det var verkligen roligt att se kläderna. MYCKET fint till oss vuxna och det var många som passade på att fylla på sina garderober inför våren
Alice fick klänning och tights till vänster på bilden samt hoddien på höger...
Jag "fick" två klänningar (eftersom jag fyller år på lördag...)
Ja den undre är faktiskt rosa... Jag var lite tveksam till färgen först men man får väl hoppas på lite färg så ser den nog ännu bättre ut för den var faktiskt skitsnygg redan nu... Tänk med ett par vita eller mörkgrå kortare tights till och kanske en liten grå kofta/cardigan att ha över nu innan våren/sommaren kommer. Jag är så svag för klänningar och tunikor och det är ju så mycket roligare att lägga lite mer pengar på såna här kläder än att shoppa loss på H&M eller Lindex...

3 kommentarer:

Åsa sa...

Ser fina ut, kläderna du hade valt! :) Ska bli spännande att se live sedan. Låter som ni hade en bra kväll då... hoppas jag kan komma om det blir fler House of Lola-visningar senare under säsongen :-) Kram

Mamma Marlene sa...

Va roligt att du köpte den rosa till slut. Satt ju så snyggt på dig.. å jag ångrar att ja inte köpte scarfsen :-( men som sagt så kommer det väl fler tillfällen fram över då jag kan shoppa loss :-) kram kram

Pysse sa...

De ser jättefina ut båda två klänningarna. Kul med nya kläder :)