måndag 21 februari 2011

Vad gör man när man har tråkigt...?

Jo man kan ju alltid ringa en vän som har lika tråkigt och ta en heldag på IKEA och annat... De stora barnen blev incheckade på Småland och vi gick på inspirationsrunda i varuhuset. Det blev INGET shoppat alls faktiskt!!! Sedan bjöd Linda oss på lunch eftersom jag råkade göra en "Ove Sundberg"... Jag kommer dock att ta mitt ekonomiska ansvar och bjuda igen vid nästa tillfälle... Barnen hade vid det här laget hunnit bli ganska oregerliga och det var mot bättre vetande vi gick till Ekholms för att kolla på tapeter. Hittade drömtapeten men den hade tyvärr även ett fantasipris och det skulle ha kostat över 5000 kr för de två väggarna i vårt nya sovrum och det ger jag bara inteed tanke på att man kanske inte vill ha dem forever... Det fanns dock andra som var vrålsnygga och med lite mer humana priser... Det kommer att bli ur In Trades Pip-kollektion till Alice och ur Amore di Colore-kollektionen till vårt sovrum. Nu ska vi börja med att köpa färg och måla vitt på de väggar som inte ska tapetseras... A och O härjade runt som barn som man helst inte låtsas om att de är ens egna medans vi fördjupade oss i tapetböckerna och jag antar att vi ska vara tacksamma för att de inte förstörde något annat än de andra kundernas sinnesfrid... Mitt i tapetvalet fick jag veta av D att den lilla nya vita pärlan kommit till bilfirman så på kvällen var det dags för provkörning. Den var faktiskt otroligt mycket rymligare innuti än vad jag hade kunnat tro... På fredag får vi hämta den! Imorgon är det dags för visning av kläder från House of Lola här hemma hos mig! Det ska bli jätteroligt! Jag hoppas vi blir många för det är ju alltid roligast. De har flera fina vårklänningar/tunikor till oss vuxna tjejer som jag är jättesugen på... Har du inget för dig är du hjärtligt välkommen kl 18:30!

Inga kommentarer: