onsdag 23 februari 2011

Jag trivs inte...

...med att bara vara hemma en hel dag och göra ingenting... Idag var det en sådan dag... Jag var bara lite för lat för att ta tag i någonting här hemma och det var för kallt för att åka iväg någonstans... Ja egentligen inte men jag kände verkligen inte för det men jag ångrade mig fram på eftermiddagen när jag hade hämtat Alice på förskolan och det kändes som jag klättrade på väggarna. Nu när Isac är så rörlig så gäller det ju att man är med hela tiden så man kan ju inte göra något annat som för några veckor sedan då han satt så stilla och nöjd på sin filt... Jag kan inte säga nog många gånger hur mycket jag längtar efter våren. Nu är det väl kanske lite väl naivt att längta efter våren redan men jag längtar efter i alla fall efter att snön försvinner för nu är den ju inte rolig längre. bara knöligt, halt och isigt... Fy vad gnällig jag blev nu känner jag...
Vägde mig idag och det hade väl inte hänt sådär jättemycket. Ett totalt minus på 3,2 nu på drygt en månad och en vecka så det är väl okey men jag hade ju kanske hoppats på lite mer. Det bästa är dock att jag inte alls är det mista sugen på typ fika och godis odyl. Har ätit några rutor mörk choklad men det är nog inte fler än 5-6 st på hela tiden. Inget annat fusk heller faktiskt förutom sushin som slank ner i förra veckan men det är ju faktiskt det bästa jag vet och jag fuskar hellre med sushi än med semla... Jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att jag ska gå ner lite mer varje vecka. Jag är inte helt säker på att köra fakirstil skulle fungera i längden. Nu blir jag mätt och nöjd och tycker att det jag äter är gott (nästan jämt). Om det inte är det så är det jag som har misslyckats med matlagningen... Fast om jag tittar på mina mål som jag lagt in i en appiPhonen som heter Viktkoll så har jag faktiskt klarat 14 % av mitt mål och mitt BMI har sjunkit 1,1. Jag får väl nöja mig med att det ibland är bättre att skynda långsamt...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade med svårt att "bara" vara hemma en hel dag, ville gärna ha något planerat antingen fm eller em.
Jag har samma "problem" som du, har tappat ungefär lika mycket som dig. Hade hoppats på mer men som du säger så har sötsuget försvunnit och jag känner mig mätt. Fick tipset att läsa "Varför går jag inte ner i vikt?" av Sten Sture Skaldeman. Har inte läst den än men ska väl ögna igenom den.
Ha en bra dag.
Kram Jennie

Mamma Marlene sa...

Jag tycker du är JÄTTE duktig som inte fuskar.. jag hade aldrig haft den karaktären, det kan jag lova!! 3,2 kg och minus på bmi är ju asbra!! jag måste säga att du ser såå mycket piggare ut också. tänkte på det i tisdags.. det riktigt sken om dig när du stod där framför spegeln och provade den rosa klänningen... STOR KRAM

Josefin sa...

Jennie> Tack för tipset! Den ska jag läsa...
Marlene> Det var väldigt gulligt av dig! Jag känner mig faktiskt mycket piggare... :-)