söndag 6 februari 2011

Med besök hemma blir det aldrig något bloggat...

I torsdags kom min kära mamma för att stanna en lång helg. Vi får "skylla" på henne att det blivit dåligt bloggat... Ofta så bloggar jag ju när jag är själv hemma eller när barn och man sover... I fredags var vi i alla fall på minisim på förmiddagen och vi fortsatte dagen med lite fönstershopping på a6. det skulle ha varit på stan men det var ju riktigt ruskväder. Det blev lunch och kaffe men som sagt faktiskt inget shoppat (om man inte räknar näsdroppar till lilleman som är grymt snorig än...) Som tur var så har han ialla fall kunnat sova ganska bra men natten mellan torsdag och fredag var ingen höjdare men det berodde helt på mig... När vi hade lagt oss så var jag inte så trätt som jag trodde utan surfade runt lite på iPhonen och läste bloggar och hittade via Ketchupmamman bloggen Vuxna människor har inte hamstrar. Det jag läste var så fruktansvärt roligt att jag brast ut i världens asgarv där jag låg i sängen och väckte alltså således den lille sonen som låg i sängen bredvid... Bra betyg åt bloggaren alltså men det slutade med en hel del vaggande och vyssjande och till slut även extraflaska med ersättning innan han somnade om... Vi slappade runt lite i lördags och gjorde mest ingenting innan det var dags för kvällens 40-årsfest. Vi hade lite "förfest" här hemma innan och det var som vanligt väldigt trevligt att träffas. Festen var mycket rolig och vi vinglade hem längs Pilgatan och fnittrade som tonåringar efter att bussen släppt av oss strax efter kl 02:00. I morse fnittrade inte mannen så mycket utan muttrade mest och eftersom jag är världens snällaste så sover han faktiskt fortfarande (13:30). Han lovade mig en resa till Kina i maj igår kväll (inte helt säker på att han minns detta så jag skriver det här nu så alla vet att det faktiskt var så...) så jag låter honom sova lite till... Nu är det dags att göra lite mat. Idag blir det fisksoppa!!! Vad har ni för söndagsmiddagar?

3 kommentarer:

LindaGladh sa...

Haha, det låter som om ni hade en rolig fest! Gött!

Klart ni ska åka till Kina, ska ni inte passa på att gifta er där med? Helst vill vi ju gå på bröllop här hemma, men det verkar ju inte bli så ;-) Men en bröllopsfest kan ju få duga det med, hehe...

Josefin sa...

Jag gifter mig inte i Kina denna vår det är säkert... Gärna utomlands kanske 2012 (Då kommer den eventuella brudklänningen att passa mycket bättre). Jag höll mig till LCHF igår kväll ända tills vinet tog slut, då blev den ett glas extremt sötsliskig bål... Kanska kul att man är så grymt sockerkänslig nu...

E sa...

Kina resa låter underbart! Kan vara värt hans sovmorgon?