tisdag 1 februari 2011

Utmanad

Jag har blivit utmanad av Linda Carlgren att svara på några frågor:
-Hur länge har du bloggat?
Jag skrev mitt första blogginlägg 12 februari 2007. den bloggen finns att läsa HÄR. Den här bloggen som är en fortsättning startades 23 april 2008.

-Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?
Jag följer de bloggar som ligger i min blogglista här på bloggen och sedan har jag även några som jag följer via iPhonen så totalt kanske 15 st som jag kikar på när jag ser att de har uppdaterat.

-Av de bloggar du läser. Hur många är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
De flesta är personer som jag känner. Där finns även några "kändisar". Ämnesbloggarna är väl de om LCHF och Carl Bildts Alla dessa dagar som är den bloggen jag har följt längst av alla (ligger bara på iPhonen nu)

-Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja det tror och hoppas jag verkligen.

-Har du hittat en gräns för hur privat du vill vara i din blogg eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag är nog kanske till och med för privat för att bloggen egentligen ska vara riktigt intressant. Den handlar ju egentligen mest om vad vi gör och inte gör om dagarna. Jag är lite för feg för att skriva mycket om känslor och vad jag verkligen tycker i vissa ämnesområden för jag kan tycka att det är lite obehagligt att inte veta vilka som läser...

-I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse?
Bra fråga... Jag antar att man alltid vill ha någon form av bekräftelse på att någon läser det man har skrivit. Jag gillar ju kommentarer och var ju jätteglad när jag hade 1000 besökare häromveckan... Jag började bloggen som ett sätt för att min mamma som bor 35 mil bort skulle kunna se mycket bilder på Alice när hon var bebis och få läsa lite om vad vi gör om dagarna (Vi pratar i telefon nästan varje dag så det är kanske inte den primära anledningen till att jag bloggar längre)

-Har du träffat människor irl, efter att ha träffat dem via bloggen?
Nej, inte ännu... Fast för någon vecka sedan fick jag kontakt med en tjej som liksom jag nyss har börjat med LCHF. Vi kände inte varandra tidigare men nu peppar vi varandra och kommer antagligen att lära känna varandra bättre tack vare bloggen

-Tror du att det är skadligt för vissa personer att blogga?
Jag tycker att man läser en hel del hemska kommentarer på många bloggar. De som bloggar verkar inte ha så stora problem som de som skriver hatiska kommentarer. Anonymiteten på nätet gör ju att vissa "vågar" bete sig sjukt illa mot andra.

-Hur ser bloggandets nackdel ut för dig?
Inte så många nackdelar tror jag... Ibland när det händer något roligt och man ringer någon för att berätta så har man kanske glömt att man redan bloggat om det så det redan är "old news". Sedan kanske jag spenderar lite för mycket tid framför datorn också...?

-Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Det tror jag säkert! Det är vansinnigt roligt att gå tillbaka och kika hur och vad vi gjorde när Alice var lika gammal som Isac är nu och det blir en sorts berättelse om hennes uppväxt och jag vill ju att det ska finnas lika mycket om honom också... Kanske printar jag ut det bästa från deras första 5 år och gör små böcker av som de kan få när de blir vuxna..?

Som alltid med en utmaning så ska den skickas vidare:
Jag bollar frågorna vidare till Linda, Erica, Marlene och Magdalena så får vi se...

Inga kommentarer: