tisdag 11 januari 2011

Vad var det som hände...

...för 6 dagar sedan när jag skrev sist...? Ja jag var ju på bio och jag somnade inte för både filmen och sällskapet var mycket bra. På torsdagen åkte vi till Sala. Vädermässigt ingen höjdardag att åka på eftersom resan tog 6 timmar mot normalt 4... Tom. motorvägarna var fulla med snö... Nu verkar som om det är slut på vargavintern för ett tag dock fast jag kan ju knappast påstå att det är bättre med en egen liten skridskobana på garageuppfarten och fram till dörren. Hade man varit lite förutseende så hade man kanske sett till att ha lite grus och salt men... I Sala blev vi bortskämda med sovmorgon och god mat i flera dagar. Lyxigt!!! Hemresan gick lite snabbare men kändes längre eftersom vår yngsta familjemedlem protesterade livligt från Fagerhult och hem... Jisses vad sakta det går då... Igår var det tillbaka till vardagen. D åkte till Tallin och jag själv hade första dagen på återstoden av mitt nya liv... Bäst att vara lite dramatisk och högtravande, det kanske fungerar bättre då. I går chockades kroppen igång med en kopp kaffe med en skvätt grädde i för nu är det LCHF som gäller. Jag kan ju villigt erkänna att jag inte kan ha ett enda plagg i garderoben som jag hade när jag träffade D.(Ja inte för att det finns några kvar nästan, jag blev alldeles för deprimerad av att ha dem hängandes stirrande anklagande på mig.) Jag har ett par svindyra kappor kvar som jag hoppas att jag kanske ska kunna ha framåt höstkanten... När jag bodde i USA så provade jag Atkinsdieten under en period. Den fungerade bra på mig. Jag hade ju inte så många kilon att gå ner då men jag blev även mycket piggare och fick mycket bättre hy. Men nu ska jag alltså köra LCHF... Igår blev det en smoothie med hallon, blåbär turkisk yoghurt och en skvätt grädde till frukost, kyckling med lite grönsaker till lunch, bacon till mellanmål och ost som kvällsnack. Passar mig bra eftersom jag inte tycker att det är särskilt roligt med matlagning på vardagarna. Mycket lättare att bara ta fram lite småplock. Det ska bli vägning varje vecka och utvärdering i slutet på februari. Som jag sa tidigare så kan det kanske också bli en och annan cykeltur i källaren... Om du vill läsa mer om LCHF så rekommenderar jag Kostdoktorn som är Sveriges största hälsoblogg med över 10 000 besökare dagligen. Där finns i sin tur en massa bra länkar att gå vidare på. Kostdoktorn har själv skrivit en bok som just kommit ut i dagarna. Jag har läst första kapitlet på nätet och jag ska se om jag kan ta mig till stan och få tag på den imorgon.
Idag var första dagen för Alice på förskolan nu när vardagen är tillbaka. Isac och jag stannade till på Öppna fsk i några timmar. Det var inte många där men vi hade ändå en trevlig stund. Egentligen borde jag nog ha stannat hemma och städat lite men det blir säkerligen tid till det någon annan dag...

Inga kommentarer: