onsdag 26 januari 2011

Som en åsna mellan två hötappar...?

Igår hade jag så svårt att bestämma mig... Vi diskuterade vårens/sommarens eventuella resmål. Vi har ju pratat jättelänge om att det nog vara dags för mig att äntligen få följa med en tur till Kina när D åker för att jobba. Att jag eventuellt skulle komma en vecka senare och vi skulle ta några dagar i Shanghai och sedan Bejing och turista runt lite...
Kinesiska muren? eller... Utan barn var det ju tänkt för jag tror verkligen inte att Alice skulle tycka att det var någon vidare rolig semester... Hon är för stor för att åka vagn men samtidigt känns hon väldigt liten att ha gåendes runt hela dagarna i storstäder... Isac skulle ju inte märka någon skillnad förutom att han säkert skulle vara ganska otålig på den långa flygresan... Känns inte som Kina är det resmålet man tänker på när man planerar familjesemester... Det är ju skillnad att flyga långt till tex Thailand då man har flera veckors underbart solande och badande framför sig. Då är det ju helt klar värt den långa resan... Mallorca, Kanarieöarna eller liknande känns inte så jättelockande... Då vill jag nog hellre spara pengarna till en Thailandsresa nästa vinter...
Paradisstrand i Thailand?
Sedan har vi ju vår underbara sommarstuga också... Det blev ju tyvärr inte så många veckor vi kunde vara där förra året men i år vill vi verkligen vara där länge. Det är ju tyvärr ganska väderberoende hur roligt det är att vara där men vi får hoppas på att vi lyckas tajma in några toppenveckor... Men hur mycket man än älskar stugan så kryper det ju lite i restarmen... D får ju sitt sug efter resande stillat i och med jobbet. I och för sig är ju det kanske inte alltid så roligt men jag känner att jag skulle vilja ha lite semester från städ och matlagning också och det slipper man ju inte i stugan utan tvärtom... Ibland känns det som om det blir mer...
Underbara västkusten blir det absolut!!!Jag kan inte säga att jag har helt släppt tanken på Kina i någon gång i april/maj men nu har vi i alla fall bokat en resa tillsammans med en familj som vi umgås väldigt mycket med och trivs otroligt bra med till Danmark med Legoland och Lalandia. Det kommer att bli väldigt mycket roligare för de stora barnen om de kan leka ihop... Verkligen något att se fram emot!!
Och roligt för barnen på Legoland!

Inga kommentarer: