söndag 23 januari 2011

Nöjd!!!

Igår var det så äntligen dags för säsongens me&i-kickoff. Jag har ju tjatat ganska mycket om detta så det är väl ingen risk att någon har missat det... Det går tyvärr bara inte att inte bli alldeles till sig över dessa fina kläder. Det är likadant varje säsong och det bästa är att man blir aldrig besviken. Coolare kläder med bättre kvalitet går bara inte att hitta... Det enda som är liite negativt är att jag inte har fått hem min låda med provkollektionen som jag ska visa ännu. Kläderna kommer så klart att komma innan säljstart så ingen behöver vara orolig men jag är lite otålig och jag vill ha dem NU!!! Vi åkte med full bil till Arken Hotel & Art Garden Spa Jätte fin anläggning men kanske lite udda läge ute i industrihamnen...? Vi var tjejer från hela södra Sverige så det var verkligen roligt. En superintensiv dag med massor av inspiration!!! Vi avslutade med den gigantiska räkmackan i Gothia Towers Skybar Heaven 23
Utsikten var inte så dum och jag som gillar att åka hiss tyckte det kittlade lite härligt i magen på vägen upp En perfekt avslutning på dagen...
Idag var det tillbaka till "vardagen" och det var härligt att träffa de små som sov både när jag gick och kom hem dagen innan. Vi Söndagsstädade på förmiddagen innan det blev en vända till stan och ÖB för att köpa en lamineringsmaskin med tillhörande plastfickor eftersom jag hade fått tips på att de hade bra pris på sånt där. Sedan blev det bläck till skrivaren på Media Markt. Ganska halvtråkig shopping med andra ord men men... När vi kom hem så rensade vi "kontorshörnan" från en hel svart sopsäck med papper och annat skräp som bara låg... Jisses vad nöjd jag kände mig med det. Det är ju vårt nyårslöfte att rensa och organisera och jag fick verkligen direkt mersmak och ville fortsätta med mera men det fanns det tyvärr inte tid till eftersom man måste äta ibland också... LCHF-racet tuffar på bra annars. Det har inte varit några svårigheter att hålla sig. Jag hade med en minikylväska med lite ost och en avocado så att jag inte skulle behöva ta smörgås och bulle på fikarasterna på kick-offen och till lunch fick vi varmrökt lax och jag kunde byta till mig en extrabit mot potatisen med en kollega som inte åt lax. Räkmacka är ju kanonbra LCHF om man hoppar över brödet och det fanns ju ingen anledning att äta bröd när man hade 200g färska handskalade räkor med majonäs och aioli på ett fat... Perfekt! Imorgon blir det vägning... Ska nog börja med att mäta lite också för jag tycker att det nog snarare är mindre centimetrar om magen än tappade kilon som händer just nu...

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för titten :) Tipsar om en tävling hos mig http://mariasdagbok.blogspot.com/2011/01/tavling_25.html

Kram Maria