torsdag 20 januari 2011

Färdighandlat och mera tjat om boken...

Puh... Nu var det färdigt! Handla 24 är ju grymt bra. Det är lätt värt 99 kr att slippa att åka och megahandla med barn... De 99 kr handlar man ju lätt upp på något som man bara råkar bli lite sugen på... Och det bästa är ju kanske att man faktiskt inte blir så sugen alls när man handlar från soffan. Det vanliga suget har nästan försvunnit nu när man äter sig riktigt mätt på riktig mat! Jag måste bara tjata lite mer om boken Matrevolutionen... Man vill ju så gärna få andra som inte har läst boken att förstå att vi som sagt har blivit lurade i många många år och att det är dags att vakna. Jag säger ingenting till de normalviktiga personer som mår bra av att äta som de gör utom GRATTIS!!! Det är ju verkligen jätteskönt för er men oss andra "stackare" som halva livet har levt med lite halvskuldkänslor att vi nog borde gå ner lite i vikt och känt oss som om vi har dålig karaktär och är lite latare får äntligen lite upprättelse här att det inte bara oss det är fel på utan maten och de kostråd vi har fått från tex Viktväktarna och allehanda skumma bantningspreparat. LCHF är i allra högsta grad en livsstil och jag har bestämt mig för att äta så här nu. Kommer att hålla mig lite striktare detta år och siktar på att jag ska gå ner 20 kg. När jag har lyckats med det (märk att jag skriver när och inte om) blir jag säkerligen lite mindre strikt och det kan slinka ner lite mer frukt och rotsaker mm. Just nu kan jag nästan bli lite äcklad när jag brer smörgåsar till Alice eller lägger upp pasta. Det var ju det här med barnen också. Man vill ju naturligtvis att ens barn ska äta det bästa tänkbara... Jag måste försöka hitta mer fakta om barn ska äta lågkolhyderatkost eller inte men det lutar väl åt att hon kommer få mer GI-inspirerad mat. Det känns skönt att hon älskar grönsaker... Läsk har vi ändå aldrig haft så att hon har fått tursamt nog för när man ser en del barn så verkar det nästan som en drog. De kan dricka litervis om de får chansen och det är ju rent av hälsovådligt... En liten lördagsgodispåse kommer det nog att slinka ner även i framtiden och en och annan bulle och kaka lär det väl också bli men det blir ju en rejäl skillnad när man inte har fika hemma längre. De LCHF-kladdmuffins som jag gjorde igår blev OK. Men de är väldigt mäktiga så nästa gång ska jag göra dem mycket mindre. Alice tyckte de var hemska och åt bara en klick grädde. Se där! Perfekt LCHF... Ni tror säkert att jag har blivit helt galen som tjatar så mycket om detta men det är så svårt att låta bli. Jag har typ 3 personer på kö till boken men jag lånar gärna ut den till alla som vill läsa när jag får tillbaka den. Den är alldeles för viktig för att bli stående kvar i bokhyllan...

Inga kommentarer: