fredag 28 januari 2011

Mer beslutsångest... (och lite me&i...)

Det finns ju så gräsligt mycket man vill ha... Ibland får jag faktiskt dåligt samvete och skäms för alla saker som man går och önskar sig... Det är ju verkligen vad man kallar I-landsproblem när man funderar på tex vilka av alla de vrålfina klädesplaggen från me&i´s nya vårkollektion man ska köpa, eller vilken tapet vi ska ha i vårt nya respektive Alices nya sovrum.
Den här tapeten kommer från Intrades Pip-kollektion Det finns ju också gräsligt mycket saker som jag skulle vilja att vi fixar till i och utanför huset. Jag vill ha en ny platsbygd garderob att ha våra kläder på undervåningen när vi flyttar ner till sommaren, jag vill ha ny stenbeläggning och sjösten utanför entrén och runt huset... Och så fortsätter det... Ibland behöver man faktiskt stanna upp och tänka till på vad som är viktigt... Det viktiga är ju att man får ha sina underbara nära och kära kvar hos sig och att inte glömma bort det i allt "måste-ha" tänket.
I onsdags var jag hos min väninna Maria för säsongens första me&i-träff. det var otroligt roligt att visa de nya kläderna och jag hoppas och tror att de som var där tyckte att kläderna var lika fina som jag gör... Tack för en jättetrevlig kväll!!! Titta in på me&i´s hemsida för att se hela kollektionen!!!
Väldigt sött nytt "print". Harry and Lilly in the GardenMin säsong har annars inte börjat riktigt lika bra som tidigare. Jag brukar ha många bokningar redan innan säsongen startar men det har varit lite trögt att boka in träffar av någon anledning. Antagligen är det så att de flesta har fullt i sina kalendrar och det är svårt att få ihop det med sina egna och barnens fritidsaktiviteter... Hoppas att några flera hittar rum i sin kalender för att vara värdinna för en träff för det är verkligen ett jättetrevligt och lättsamt sätt att umgås med sina väninnor. Allt man behöver göra är att bjuda in och sätta på kaffet... Jag och me&i fixar resten...!!! Kläderna är så fina att det finns inte en chans att gästerna tittar om du har städat eller inte... Nu är det fredag och än så länge lyser fredagsmyset med sin frånvaro och om det ska bli någon ändring på det är det nog bäst att jag lyfter på rumpan nu... För övrigt så fortsätter vi med LCHF. Det har tyvärr inte blivit några enorma resultat för min del (D har gått ner 5 kg på drygt 2 veckor...) men jag är fortfarande helt övertygad om att det kommer att ge sig... I vilket fall som helst så är det ju inte särskilt "jobbigt" att äta så här för man får ju verkligen äta av allt det godaste.

1 kommentar:

Cathrine sa...

Jag körde LCHF hela hösten och det gick trögt :( men gott var det. Min svärmor provad också, först hände inte så mycket men sen åt hon mindre portioner och vips så började vågen röra på sig.
Lycka till med både vikten och Meandisäsongen
Kram Cathrine