onsdag 19 januari 2011

Ägg, recept och annat...

Har just avnjutit en grymt god omelett. Jag är lite lustig för jag gillar inte stekt eller kokt ägg, eller gillar inte är väl ett ganska mildt utryck för jag skulle aldrig någonsin äta ett kokt ägg... Tycket att bara lukten av dem förstör hela frukosten. Men vad jag ville säga med detta var att konstigt nog så älskar jag omelett, men den måste vara med smält ost i... Som tur är så passar ju det väldigt bra in i LCHF-tänkandet. Hade på ganska mycket oregano också och det smakade som en riktigt god pizza med en massa smält (flottig) ost... Mmmm... Kan också tillägga att D och A ÄLSKAR kokt ägg (och att förstöra min frukost) Alice har inte fattat att jag inte äter kokt ägg och jag vill inte prata för mycket om det ifall hon för för sig att de inte är goda så jag har en miljon dåliga ursäkter till varför jag aldrig tar något... ;-)
Hittade ett recept på köttfärsgratäng med champinjoner och ost som ska bli middagen idag. Precis ett sånt recept som jag älskar, inga mått ingen specifik kryddning bara att fritt använda fantasin. Egentligen är det väl lika enkelt att göra det även om det står tydligt angivet hur mycket och vad man ska ha men på någon sätt känner jag mig alltid tvungen att göra nästan exakt efter receptet för jag tvivlar på att det kommer att bli gott annars. Det sätter en hel del käppar i hjulet för min matlagning eftersom jag är otroligt petig med mat. Det finns ganska mycket som jag helst hoppar över och om man gör det så kan ju receptet bli lite knas. Ytterligare en anledning till varför LCHF kommer att fungera för mig. Man slipper äta en massa grönsaker man inte gillar... (jag är som en motsträvig 6-åring när det gäller vissa grönsaker) och de man gillar mindre och bör äta kan man i alla fall gömma i gräddig god sås.
Ikväll får vi fikabesök av en icke-frälst ;-) Jag ska baka LCHF kladdmuffins (länk till recept)
Bilden har jag stulit från en annan blogg så det är egentligen inte LCHF muffins på bilden men precis så goda såg de som min vän Linda bakade ut och precis så goda var de. Ni som vill baka "vanliga" kan klicka på bilden så kommer ni till receptet

Inga kommentarer: