måndag 13 december 2010

Lucia

Inte varje dag man väljer att gå upp strax efter kl 5 som tur är kan jag ju säga... Särskilt inte som den lille mannen är lite snorig och vaknade vid 3:30 och hade knappt somnat om förens klockan ringde... Det var i alla fall så klart väl värt det för det finns väl nästan inget som är sötare en en hel avdelning med små söta förskolebarn som sjunger luciasånger... Bildena är som vanligt halvkassa eftersom Scandinavian Photo här i Bankeryd måste ha lurat på mig den sämsta kameran i världshistorien. Och nej, det är inte bara jag som är dålig på att sköta den för när jag fotade med min mobilkamera på Nokia N5 som jag hade tidigare så blev bilderna MYCKET bättre så man kan ju lugnt påstå att jag är missnöjd. Kameran kostade ju en bra bit över 3000:- så då tycker jag att man kan kräva att den i alla fall tar någon bild som inte är suddig...
Gnistrande vacker "tärna med luciakrona"...(!?)
(liten snorig tomte)
Alice fick stanna på förskolan och följa med till Rehab på Strandängen och lussa för de gamla. Jag hämtade vid 12:30 och då var det dags för säsongsavslutning på simskolan. Det blev diplom till alla de duktiga barnen. Vi fortsatte till Media Markt och Babyproffsen för att kolla in lite julklappar och lite påfyllning blev det i säcken även fast den nog egentligen redan var ganska full... Den slagna hjältinnan somnade sedan på vägen hem i bilen vid 17-tiden och sover ännu och jag tror jag ska göra henne sällskap för man vet ju aldrig om snorgärsen tänker vakna mitt i natten även denna...

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh en sån söt tomte nisse!!!

Kram Maria