lördag 11 december 2010

Att försöka berätta vad kärlek är...

...känns ju som ett ganska krystat ämne, eller? Jag älskar naturligtvis min underbara D på ett sätt, mina två underverk till barn på ett annat och jag älskar även min lille vovve... Vad som är viktigt och som man inte får glömma bort är att säga det ofta också... Hörde någon som sa att hon hade läst att det var viktigt att varje dag säga till sina barn att man älskar dem. Bara sådär spontant och helt apropå ingenting. Jag tror att jag är ganska duktig på det faktiskt... Alice också... Hon säger ofta -I love you!!! Det betyder jag älskar dig på engelska mamma!!! Det är underbart att höra... När hon var arg häromdagen så sa hon dock något helt annat som verkligen inte var så underbart... Då är det tur att man har de där underbara orden med sig i huvudet och kan plocka fram...
Jag kan ju passa på att berätta om min dag nu när jag ändå sitter här och halvkollar på Sex and the City som jag sett så många gånger tidigare... Klockan ringde faktiskt kl 7:15 även fast det var lördagmorgon... Min väninna M hämtade mig kl 8:45 och vi började med frukost på Scandic Portalen för att fortsätta med en hel förmiddags (och lite eftermiddag) julklappsshopping på stan. Det var snö, vansinnigt mycket folk och jag hade ingen barnvagn eller anti-shoppingtänkande 4-åring med mig... Med andra ord det var magiskt...! De har ju verkligen piffat till i city med många nya och mycket trevliga butiker... Me like!!! Hittade julklappar till alla (inklusive mig själv...) När vi kom hem blev det fika, Alice och jag dekorerade pepparkakshuset och sedan hjälptes vi åt att laga mat. Det blev laxplanka med parmesangratinerad sparris, en klassiker och åhh så gott. Isac hade lite feber och var lite snorig på eftermiddagen men verkade piggna till fram mot kvällen och han somnade gott så vi får hoppas att han sover och kurerar sig. Som vanligt är det bara jag i familjen som är vaken så här sent men nu är det nog dags för mig också...

Inga kommentarer: