torsdag 9 december 2010

Dag 4

Hade jag tänkt att berätta vad jag har ätit idag men det är nästan så att jag inte vill för det har nog blivit lite för många lussebullar... Idag skulle jag och Linda egentligen ha gjort en julklappsrunda på stan men Lindas lille L har inte sovit så gott de senaste nätterna så vi skjuter lite på den... Jag körde istället igång med lussebullebak nr 2. Isac var med och tittade på hur man gör degen och somnade sedan gott medans den jäste så jag fick baka ut dem i lugn och ro samt provsmaka en... Till lunch blev det skaldjurssoppa. Jag gillar egentligen inte microvärmd mat men Felix har några soppor som är riktigt goda och perfekt att värma till lunch.
När jag hade hämtat Alice blev det ett besök på jobbet för att suga rent ur örat och lite lussebullsfika. Jag har ju världens bästa jobb med de bästa kollegerna när jag inte är föräldraledig. Sedan åkte vi till Linda... Det blev tidig middag i form av räk- och kycklingsallad med fetaost. Detta rundades naturligtvis av med kaffe och lussebulle... Väl hemma igen blev det kvällsfika... Glögg och... ja du gissade rätt... ytterligare en lussebulle... Inte konstigt att magen ser ut som en degklump... :-O

2 kommentarer:

LindaGladh sa...

Min teori är att man aldrig kan äta för mycket lussebullar ;-)

Mia sa...

SÅ goda!!!
Blev den sista till frukost!

KRAM