torsdag 23 december 2010

Jul, jul strålande jul...

Nu är det helt plötsligt jul... Sist jag skrev så var vi ju bara halvvägs in i december... Men december är ju en sådan månad då man har mycket för sig och således har alltså bloggandet blivit lite åsidosatt... D hade lite fler resdagar så barnen och jag gjorde vårt bästa för att roa oss på egen hand med lite blandade aktiviteter. det enda som det kanske tyvärr inte har blivit så mycket av är pulkaåkning men det hoppas vi råda bot på nu när vi har många lediga dagar tillsammans. Till denna jul har det bakats och pysslats mer än vad det har gjort inför alla mina jular som vuxen tillsammans. Det är ju underbart att ha ett hus att fylla med pynt och att dessutom ha lyxen att vara föräldraledig så att man hinner med allt utan att stressa. Vi har gjort en hel del julgodis som tex Rockyroad, Cornflakes/cocoscross med vitchoklad och lime, Mozartkulor, knäck och saffransfudge. Det är ju ruskigt svårt att välja vad man ska göra... Allt låter ju så gott... D kom hem med den finaste julgran jag sett och även en liten till Alice som båda har pyntats efter alla konstens regler. Det är ju nästan det bästa med julen att komma upp på morgonen och se granen stå och stråla...
-Jag vill ha en rosa gran nästa år, sa Alice...

Min mamma har varit här i 6 dagar och vi har haft det så mysigt. Alice och jag fick chansen att gå till frisören och klippa oss samtidigt medans Isac gick med mormor på stan. Det var riktig julstämmning för snön föll med så där stora långsamt dalande flingor. Vi slog in alla julklapparna (alldeles för många så klart) tillsammans sent en kväll som blev till natt och sedan hade vi en liten minijulafton redan i söndags. Alice fick bland annat skridskor av mormor samt en smurfsamling och en bunt med Pelle Svanslös-böcker som en gång tillhört undertecknad. Extra roligt faktiskt då det blev enormt uppskattat. Idag gjorde vi julhandlingen på City Gross. Det var ganska lugnt faktiskt, nästan så jag saknade trängseln som på något vis ju hör till julen. Det mesta blev shoppat men jag surar lite över att jag inte fick med mig någon Aladdin-ask som man ju självklart måste ha till jul. Det får bli en sväng in på Ica imorgon på väg till Faster H där julmiddag ska ätas. Nu är det dags att fylla på i glögglaset...

GOD JUL till er alla!!!

Inga kommentarer: