lördag 25 december 2010

...fortsättningen

...tyvärr så känns det ibland som om julen redan är slut redan på juldagen. Jag skulle dock vilja hålla fast vid känslan några dagar längre. Kanske är det för att vi inte har så mycket släkt att åka runt till utan håller oss hemma jul- och annandag... Idag har vi dock maxat softandet och suddat runt i matchande (mamman med såklart) nya fina pyjamaser och nattlinnen från me&i och småätit av julmat. Jag gjorde ju saffransfudge häromdagen som blev så god att jag tog med den till faster H i går. Naturligtvis blev jag grymt sugen på det idag igen så jag fick lov att koka lite ny... Fudge är ju barnsligt simpelt och går ju alldeles för snabbt att koka för att det ska vara riktigt bra egentligen... Finns ju en risk att man blir beroende och fortsätter att koka ihop godsaker även fast julen tagit slut och man har tänkt att börja med lite sundare matvanor...
Detta fina armband och ett halsband med ett stort hjärta fick jag i julklapp av min underbara D (bild lånad från från Diddi)
Den här gottiga kokboken råkade slinka med ner i påsen som julklapp till mig själv... Oops...
Det blev nästan för många julklappar till den lilla hönan... Med adventskalendern och minijulen i söndags så hade hon nästan blivit lite mätt på paket kändes det som... Hon blev dock mycket nöjd med det mesta i paketen. -En Barbie som är en han , mamma...! Lite roligt!!! Sedan var det My little Pony, trämecano, Hallo Kitty-tofflor, kläder, pysselböcker, filmer mm. Tror faktiskt att vi har hunnit med att leka med och använda det mesta idag så det är ju roligt. Nu hoppas vi på lite färre minusgrader så vi kan börja öva på skridskoåkandet. -10° är liite för kallt när man inte kan och således inte rör sig så mycket... (För kallt för mig också som planerar att stå stilla på sidan om och titta på...)Isac fick en massa fint han med och eftersom han nu lärt sig att sitta riktigt bra (ibland lutar han sig lite väl ivrigt efter något och då tippar han ju...) så var han nöjd med en nylekmatta att sitta på och lite olika roliga leksaker att plocka med. Han fick också lite nytt i klädväg såklart... Nu ska jag njuta vidare med familjen...

Inga kommentarer: