söndag 26 december 2010

Isac 6 månader!!!

Ja... Vad mer kan man skriva än det åhh så stereotypa att det går så snabbt att man knappast hinner med... Lilla "julgrisen" är nu 6 månader och en stor kille som kan sitta sitta själv! Sist vi var på BVC fick han dock inte OK-stämpeln i rumpan som han borde eftersom han gått upp lite för lite i vikt för att "följa sin kurva". Dessutom var han lite kortare denna månad så han hade även krympt lite på längden...? ;-) (Bsk höll med om att det nog var en glädjemätning förra gången kanske...) Månaden innan hade han gått upp 1 kg och om han skulle ha fortsatt i samma takt så hade han nästan varit tyngre än Alice när han fyller 1 år. Vi tar det med en nypa salt och tycker nog fortfarande att han är en liten knubbis. Det blir ombesiktning om en månad...
Isac 6 månader. Idag var jag och Linda på annandagsrea. Förr i tiden var det ju mellandagsrea men nu bränner alltså pengarna i fickan ännu tidigare... Vi började på Joy på a6 och det var också där som vi fyndade mest... Vi fortsatte till stan och kikade in på både Rabalder och Noa Noa som är mina favvobutiker i vanliga fall men där blev det tyvärr inga "fynd" idag... Det fyllde snabbt på med väldigt mycket shoppingsugna människor så vid 13 -tiden drog vi oss hemåt Vilken lyx det var att vara "barnfri". Det är ju nästan omänskligt att släpa med sig de små runt i butiker när det är så mycket folk... Vi skulle få några vänner hem på middag och jag hade tänkt att jag skulle baka Red Velvet Cake att ha som efterätt eftersom Isac fyllde halvår... Om det var ugnen, mig eller receptet det var fel på ska vi låta vara osagt men den var så långt ifrån färdig som den kan vara när den hade gräddat sina 50 min och dum som jag var stack jag aldrig i den utan litade bara på den tid som det stod i receptet ... Den är fågelmat nu... Och då menar jag riktig fågelmat och inte som fettet som vi skar från julskinkan som vi också hängde ut till fåglarna men som en viss liten vit hund med svarta prickar lyckades roffa åt sig och äta upp och bli jättesjuk... (Han är frisk nu som tur är...)
Så här fin ska kakan bli nästa gång jag bakar den... ;-)

Inga kommentarer: