fredag 22 oktober 2010

När man är sjuk får man äta glass...?

I natt var ingen bra natt sömnmässigt... Det var inte Isac som störde, han sover fortfarande som ett litet murveldjur fram till 4-5 tiden då han bökar runt lite och vill ha mat så då får han ammas i min säng där han sedan somnar om till 7:30 ungefär... Inatt var det Alice som var orolig, ledsen och gnällig. Förklaringen kom i morse när hon sa att -Jag känner mig inte som vanligt, mamma! Och mycket riktigt så visade febertermometern på 38,8. Det är inte alltid lätt att veta när hon har feber för hon blir knappt påverkad så det känns skönt att hon är stor nog att kunna säga till nu... Efter frukosten fick vi besök av väninnan E som behövde shoppa lite bebiskläder blixtsnabbt för ett kusinbesök. Tur att man har en halv källare full av fantastiskt fina me&i-kläder så att man kan hjälpa till vid sådan tillfällen... Solen sken och Alice ville vara ute en stund så det blev omsorgsfull påklädning och sedan en halvtimmes utevistelse. Frisk luft är ju alltid bra men hon blev bra trött efteråt och låg och vilade med Bamse-saga efteråt. När lunchen var uppäten kom ovan nämnda påstående och visst blev det så... Jag passade själv på att gräva ett djupt hål i en Ben&Jerrys Strawberry Cheescake... Mmmm...Ben& Jerrys är ju en gudagåva som finns i många olika smaker. Men jämför med hur många det finns i USA... Nu är frågan vad man ska äta till middag ikväll??? Är det någon som har något bra tips på god fredagsmat???

2 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

Hej!

Stackars Alice Hur är det nu?? Jag lämnade kostan till Linda idag och pojkarna lekte en LITEN stund. Jag frågade henne och NU DIG. Vill ni komma efter simskolan på måndag och leka och mackfika lite?

Kram Maria
http://mariasdagbok.blogspot.com/

Josefin sa...

Ja men det vore väl roligt!!! Kram Jossan